Hétfő reggel sajtótájékoztatót tartott a Concorde Értkpapír Zrt. a jövő évi várakozásokkal kapcsolatban, amelyen a Pénzcentrum is részt vett.
Az elmúlt években, a rezsicsökkentés alatt kevesek foglalkoztak azzal, hogy mennyire energiapazarló az otthonuk. Bár az energiaárak idővel maguktól is csökkennek majd – rezsicsökkentés ide vagy oda – de most, a rezsiemelés okán több millióan fognak Magyarországon súlyos árat fizetni azért, mert nem volt idehaza elsőrendű az épületek energiahatékony felújítása – írja a Telex.
Magyarország lakóházai az ország energiafelhasználásának megközelítőleg a 32 százalékát teszik ki, amivel a legnagyobb fogyasztóknak számítanak. Addig a pontig, amíg ehhez az energiához olcsón jutottunk hozzá sokakat nem zavart, hogy az utcát fűtik, azonban a rezsiemelés óta ez központi problémává vált.
A bejelentés óta viszont már pánikszerű felújításba kezdett a lakosság: részben azért, mert belátták, hogy a jelenlegi energiaárak mellett nem tudják kifizetni a számlákat, részben pedig azért, mert az energetikai felújítás ára már 1,5-2 éven belül megtérülhet. Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) elnöke, Koji László tapasztalata szerint a rezsinövelés óta kiügróan magas lett a kereslet az energiamegtakarításokat támogató, illetve a megújuló energiás beruházásokra. Annak ellenére is, hogy a forint gyengülése miatt egyre drágább a beruházás.
Az általános fogyasztói árindexhez képest ugyanis magasabb az építőipari termékeknél az infláció: a KSH szerint 23 százalékkal nőtt az áruk az év első felében. De az energetikai felújításhoz szükséges alapanyagok és gépészeti cikkek ára még ennél is jobban emelkedett, ráadásul egyre gyakoribbak a beszerelési nehézségek is, hiszen egyes szektorokban sokszor 2-3 hónapot is kell várni.
Koji László szerint viszont ez a lendület hamarosan véget fog érni, ugyanis a lakosság lassan eléri a finanszírozási képességeinek határát.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








