Az építőiparban 2025-ben a csökkenő megrendelések mellett a munkaerő megtartása jelentette a legnagyobb kihívást.
A rezsicsökkentési szabályok módosulása jelentősen növelte a háztartások energiaköltségeit. Ennek ellenére nem változott számottevően az energiakorszerűsítést tervezők aránya, és továbbra is a kisebb munkákra, fejlesztésekre a legnagyobb a kereslet – derült ki az Újház reprezentatív kutatásából. Az országos építőanyag-kereskedelmi hálózat szerint jól átgondolt, megtervezett beruházásokkal jelentős megtakarításokat is el lehet érni, ehhez azonban elengedhetetlen az építkezők és felújítók edukációja.
Továbbra is hasonló mértékben terveznek a válaszadók energiakorszerűsítési beruházásokat, mint tavaly ilyenkor, a beruházások pedig inkább az építőipari trendeket követik és a rezsiköltségek alakulásának nincs jelentősebb hatása ezekre – derült ki az Újház megrendelésére, az Opinio által végzett reprezentatív kutatásból.
A megkérdezettek 55 százaléka mondta azt, hogy a közelmúltban végzett számításokat arra vonatkozóan, hogyan alakulnak a jövőben a rezsiköltségei, a válaszadók 37 százaléka pedig tervez is valamilyen energetikai korszerűsítést a költségei és ökológiai lábnyoma csökkentése érdekében. Elsősorban azonban a háztartások eszközportfoliójában várhatóak kisebb változtatások, például többen terveznek energiatakarékos izzókat vásárolni. A korszerűsítési munkákra átlagosan 1 és 5 millió forint közötti összeget szánnak az emberek, a megkérdezettek 64 százaléka pedig kevesebb mint 1 millió forintot tud fordítani a korszerűsítésre. A felújítások finanszírozását 61 százalék teljesen önerőből tervezi megoldani, 17 százalék önerőből és hitelből, 10 százalék csak hitelből, 12 százalék pedig az önerő mellett állami támogatások igénybevételével tudja fedezni a munkálatokat.

Az elvárások azonban sok esetben magasabbak lehetnek: a jelentős energiamegtakarítással járó beruházások nagyobb pénzügyi ráfordítást jelentenek a háztartások számára, ennek következtében az energiaköltségek drasztikus emelkedésének hatására sem növekedett kiemelkedően ezen megoldások használatának tervezése. Szigetelésben például a tavaly megkérdezettek 13 százaléka, idén 14 százaléka gondolkodott, a tetőfelújítás tavaly is és idén is a megkérdezettek 10 százalékának szerepelt a terveiben, a nyílászárók cseréjét illetően pedig még csökkent is az érdeklődés: míg 2021-ben a megkérdezettek 15 százaléka tervezte az ablakok és ajtók cseréjét, addig 2022-ben már csak 13 százalék. Egyedül a megújuló energiaforrások terén nőtt számottevően az érdeklődés, 2021-ben 4 százalék mondta azt, hogy tervez ezen a téren beruházást, 2022-ben ez már 8 százalék volt.
Azon 37 százalék körében, akik terveznek valamilyen korszerűsítést, a legnépszerűbb megoldások az energiatakarékos fényforrások (41%), a szigetelés (37%), a nyílászárócsere (35%) és a fűtéskorszerűsítés (28%) voltak.

A többség kizárólag kisebb korszerűsítést tervez, ezért az elvárt megtakarítás mértéke is viszonylag alacsony, a legtöbben 15 százalék alatti megtakarításra számít, a felújítók 15 százaléka viszont 30 százalék feletti fogyasztáscsökkenést remél a tervezett felújításoktól. Összeségében a válaszadói elvárások magasabbak, mint a ténylegesen elérhető megtakarítás.

A rezsiárak alakulása nyomán az energiatakarékosság nemcsak környezetvédelmi trend, hanem elengedhetetlen pénzügyi lépés lett
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– mondta el a kutatás megállapításaival kapcsolatban dr. Rázsóné Szórády Csilla, az Újház vezérigazgatója.
Az energiatakarékos megoldásokra nagy az érdeklődés, de főként a kisebb, pénztárca kímélő munkákra nőtt meg a kereslet, amikkel gyorsan, egyszerűen és viszonylag kis befektetéssel lehet kisebb összegeket megspórolni a rezsin. Sok mindenen múlik, hogy ki mennyire tud a zsebébe nyúlni egy korszerűsítési projekt során, de fontos tudni, hogy a megfelelően elkészített tervek és profi kivitelezés eredményeképpen már igen jelentős energiamegtakarítást lehet elérni. A megfelelő információk birtokában az építkezők és felújítók tudatosabb, megalapozottabb döntést tudnak hozni arról, hogy mire mennyi pénzt szánnak, és pontosabban látják, hogy ezekkel a beruházásokkal mennyit tudnak majd megtakarítani
– tette hozzá.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








