15 °C Budapest
Cropped shot of an unrecognizable businesswoman using a digital tablet at her desk

Végleg leáldozott a sárgacsekknek? Erre kérik a szolgáltatók az ügyfeleket

2022. február 15. 19:51

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) azt javasolja a fogyasztók számára, hogy ha tehetik, akkor a digitális platformokon intézzék az energia- és közműszolgáltatásokkal kapcsolatos ügyeiket. Az online ügyintézés gyors, kényelmes és környezetkímélő.

Szinte minden közműszolgáltatónak van már online ügyfélszolgálata, és bár az elintézhető ügyek száma szolgáltatónként eltérő, mégis érdemes regisztrálni, hiszen sok időt spórolhatunk, könnyen és gyorsan intézhetjük a szerződésünkkel kapcsolatos ügyeinket, és kényelmesen tájékozódhatunk aktualitás ügyeinkről.

A regisztrációhoz szükség lesz a számlán feltüntetett azonosítókra, de a későbbiekben elég a felhasználónevet és a jelszót megjegyezni. Az online ügyfélszolgálaton keresztül a szolgáltatóval is felvehetjük a kapcsolatot, üzenhetünk, kérdéseket tehetünk fel, és biztonságos módon, az adathalász próbálkozásokat kivédve intézhetjük a számlák befizetését. Az online ügyintézés új formája a videós ügyfélszolgálat, amely szinte teljesen kiválthatja a személyes ügyfélszolgálat felkeresését. Az online ügyfélszolgálaton keresztüli beadványok írásos megkereséseknek minősülnek, és a szolgáltatónak 15 napon belül meg kell válaszolnia az így érkezett leveleket.

A villamosenergia- és földgázszolgáltatók, valamint a nagy víziközmű-szolgáltatók elérhetővé tették felhasználóik részére mobilalkalmazásaikat is. Ezeket az appokat érdemes letölteni és használni, ugyanis jelentősen megkönnyítik a rezsifizetéssel kapcsolatos teendőket.

Az applikációk számos funkcióval segítik a mérőállások és a számlák nyomon követését, a befizetések egyszerűsítését és az alapvető tájékozódást. A regisztrációhoz néhány alapadat szükséges, amelyeket a számlánkon találunk. A lakossági felhasználók részére a MEKH fogyasztóvédelmi e-ügyfélszolgálatot is biztosít, melyen keresztül vizsgálati kérelmet lehet benyújtani a megfelelő mellékletek csatolásával. Az e-ügyfélszolgálaton keresztül bárki felveheti a kapcsolatot a hivatallal, levelére a megadott e-mail címre érkezik válasz.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem