Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. 2024 első félévében telefonon, online és személyesen is megkeresi ügyfeleit adategyeztetés céljából.
Átlagosan 27 éves korukban hagyják el szülői otthonukat a magyar fiatalok, a fiúk később, mint a lányok. Hasonlóan a legtöbb Európai Uniós (EU) tagállamhoz, az „elválás” ideje kitolódik, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2019. évi adatokra hivatkozó tanulmánya szerint egy 2005. évi felméréshez képest hazánkban 50 százalékról 62-re nőtt a 18-34 éves magyarok saját otthonba költözésének ideje. A meghosszabbodó tanulmányi idővel, a munkaerő piaci, munkavállalási lehetőségekkel, valamint esetenként anyagi, megélhetési gondokkal is magyarázható, hogy sokan a húszas és harmincas éveikben is még a szüleikkel élnek felnőttkoruk kezdetén a fiatalok.
Ez azonban nem magyar sajátosság, a KSH tanulmánya szerint például a szomszédos Horvátországban, valamint Lengyelországban, Olaszországban, Spanyolországban is hasonló tendenciák és okok figyelhetők meg - írja a Növekedés.hu. A későbbi önállósodásban meghatározó a tanulásban töltött hosszabb idő: 2019-ben a 18-24 évesek 86, a 25-34 évesek 41 százaléka lakott szüleivel.
A férfiak nagyobb arányban élnek még a szülői házban, mint a nők, bár ez az arányszám az életkor előrehaladtával mindkét nem esetében csökken: a 25-34 éves férfiak csaknem fele, a nők közel egyharmada élvezte még a „mamahotelt”. Összességében Magyarországon a férfiak átlagosan 28,5 évesen, a nők ennél 2,7 évvel korábban „lépnek le” hazulról. Ez az életkor mindkét nem esetében kissé magasabb az uniós átlagnál, ami a 26,9, illetve 25 év.
A fiatalok jelentős része tanulmányai idején még a szüleivel él, a 18-24 évesek körében 61 százalék az arányuk. Jellemzően a munkába állásukat követően sem hagyják el rögtön a szülői házat: az otthon maradó 25-34 évesek 72 százaléka dolgozott teljes, 4,5 százaléka pedig részmunkaidőben 2019-ben. A KSH tanulmánya utal arra is: bár az uniós átlagnál évek óta magasabb, 2005 és 2010 között 27,8 százalékról 28-ra nőtt a fiatalok átlagos életkora a szülőktől való elköltözés idején, ezt követően csökkenni kezdett, az utóbbi években pedig alig változott, 27 év körül alakult Magyarországon.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Jelentősen átalakítja a szülészeteket a kormány - a nap hírei
- Telt ház előtt játszik a magyar fociválogatott pénteken
- Állami támogatások: komoly feszültségforrás készül az EU-tagállamok között
- Az eddigi külügyminiszter alakít kormányt Bulgáriában
- Váratlan előnyét találták meg a Covid-oltásoknak
- IPC: Gázában éhínség szintű az élelmiszerhiány