Az albérletben élők örök dilemmája, hogy nem érné-e meg jobban lakást vásárolni, és a bérleti díj helyett a banki hitel törlesztőjét fizetni minden hónapban.
A budapesti agglomeráció fejlesztése eddig háttérbe szorult, a jövőben löketet adnának ezeknek a fejlesztéseknek a vasút, a HÉV-ek, vagy akár az új Duna híd kapcsán - mondta el Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, aki az Index vendége volt.
Vitézy szerint a fővárosnak rengeteg lehetősége van, hogy a saját fejlesztéseit végezze, ehhez megvannak az eszközei és a szakemberei. A legnagyobb lehetőséget most az agglomerációs tömegközlekedés fejlesztésében látja, hiszen az agglomerációból Budapestre érkező 10 emberből mindössze három jön tömegközlekedéssel, a többi autóba ül.
Ezt követően több olyan témát is felsorolt, amiben szerinte teljes az egyetértés a kormány és a főváros között, ilyen például a rozsdaövezetek fejlesztése, a vasútvonalak, HÉV-ek hatékonyabb bekapcsolása a főváros tömegközlekedési rendszerbe.
Hosszú távon pedig szeretnék megvalósítani a szentendrei, valamint a csepeli-ráckevei HÉV-ek összekötését a városközpont alatt, azaz az 5-ös metrót. A jelenlegi hét éves uniós ciklus legnagyobb közlekedési fejlesztése a 3-as metró, de szeretné, ha a következőé az 5-ös metró, valamint a reptéri vasút lenne.
Legfontosabb budapesti projektek:
- Lánchíd: Abban nincs vita, hogy fel kell újítani, ebben személyesen elkötelezett, mondta. Kell egy átfogó műszaki vizsgálatot tartani, és az alapján új tendert kiírni Vitézy szerint. Az alagút felújítására nincs sürgető műszaki kényszerűség, a hídra van. Vitézy elismételte, hogy fognak jönni még alacsony padlós buszok Budapestre állami támogatásból, de a hosszútávú cél az elektromos buszok. A HÉV-járműveket is szeretnék majd cserélni.
- Liget-projekt: Nemzeti Galériát, Magyar Innováció Házát és a színházat nem kéri a főváros, a kormány ezt tudomásul vette. A Néprajzi Múzeum meg fog épülni, a "parkolótenger" helyére. A cél, hogy a Városliget teljesen autómentes legyen. A Magyar Zene Háza jó színvonalú épület lesz szerinte.
- A kettes metró esetleg bővítéséről azt mondta, a Déli pályaudvar és Kelenföld közötti összekötés nincs napirenden, nincs tervben.A HÉV és a metró összekapcsolása az Örs vezér terén ötlet már megvolt, de a kerületek nincsenek azonos állásponton a projekten belül.
- Déli pályaudvar: Az a budapesti felindulás, hogy szorítsuk ki a pályaudvarokat és a vasutakat, annak vége kell, hogy legyen, mondta Vitézy. Reális cél szerinte, hogy több vonat jöjjön be Budapestre, azokat viszont csak nagyobb pályaudvarok tudnák fogadni, vagy át kell őket valahogy vezetni a városon. Utóbbi azt jelentené, hogy például vasúti alagút váltaná ki a fejpályaudvarokat. Akár alagút is lehetne a Déli és a Nyugati pályaudvar között. Valószínűleg viszont még sokáig ott lesz a Déli, ahol van, ez egy hosszútávú stratégia része.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Visszatér a korábbi slágertermék: újra elérhető tőke- és hozamvédett befektetési alap a piacon
Fenntartható élelmiszergazdaság és energetika felpörgése akár 20 százalék hozamot is adhat 5 év alatt az OTP-nél.
-
Újra eljött a bankbetétek ideje?
Már 10 százalék feletti lekötött betét is van a piacon – a MagNet értékelte a helyzetet.
- Kap 90 milliót az elázott óbudai elitgimnázium
- Rakétatámadással fenyegette Vlagyimir Putyin Angliát
- Egy tengerentúli államban máris betiltanák az elektromos autókat
- Egy kapszulát keres egész Ausztrália: bányászcég vesztette el a sugárzó eszközt
- A 75-ös trolin razziáztak a rendőrök, italozókat fogtak meg - videó
- Összejöttek születésnapozni, nyolcan haltak meg Dél-Afrikában
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


