Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Több mint 15 ezer lakóingatlan vár gazdára a falusi csoknak megfelelő településeken, ez egy hónap alatt 2,5 százalékos kínálatbővülést jelent. A több mint 2 ezer településen elérhető falusi csokos ingatlanok árának középértéke 9 millió forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 8 millió forinttal. Éppen ezért nem meglepő, hogy a falusi csok átalakítja a piacot: a lakásvásárlók a nagyvárosoktól 40-50 kilométerrel távolabb is merészkedhetnek.
Már a rajt előtt már élénkülést okozott az állami lakástámogatási rendszer júliustól elérhető új eleme, a falusi csok. Az új kedvezménynek megfelelő településeken májusban 14 835 lakóingatlant várt eladásra, június utolsó hetében már 15 220 darab volt a kínálatban, ami egy hónap alatt 2,5 százalékos növekedésnek felel meg - közölte friss kutatását az ingatlan.com.
Messzebb merészkedhetnek a lakásvásárlók
- hangsúlyozta Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.
Pár ezerért is van, de 1 millióért is
A portál elemzése szerint a június utolsó hetében a falusi csokos kínálatban szereplő 15 220 ingatlan árában óriási volt a szórás. Akadnak 8-10 ezer forint körüli átlagos négyzetméterárral rendelkező települések. Ilyen például a borsodi Szászfa, a szabolcsi Ömböly, vagy a békési Mezőgyán, ami azt jelenti, hogy ezekben a falvakban akár 1-2 millió forintért is ingatlanhoz lehet jutni. A falusi csokos települések közül Balatonakali volt a rekorder az 1 milliós átlagos négyzetméterárával júniusban, csakúgy, mint májusban.
Már 9 millió az átlag
Az elemzett adatok szerint júniusban több mint 2100 falusi csokkal érintett településen kínáltak eladásra lakóingatlant, az érintett települések átlagárainak középértéke 9 millió forint volt. Az átlagárakat vizsgálva Balogh László elmondta, hogy a legdrágább árszinttel rendelkező települések a főváros, a Balaton vagy az ország nyugati határvidékén találhatók. Bár egy évvel korábban még nem lehetett tudni arról, hogy elindul a falusi csok, de az annak megfelelő települések átlagárainak középértéke tavaly júniusban 8 millió forint volt. Tavalyhoz képest így több mint 10 százalékkal emelkedett az érintett településeken eladó ingatlanok kínálati ára.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








