Ötből négy fiatal felnőtt lakásfelújításra gyűjt lakástakarékkal, csupán kevesebb mint négy százalékuk építkezne az évek alatt így megtakarított összegből - derül ki az OTP Lakástakarék felméréséből.
A cég saját, 25-40 éves ügyfeleinek körében készített felmérés alapján a lakás-takarékpénztári megtakarítással rendelkező fiatal felnőttek 81 százaléka lakásfelújításra gyűjt. Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a második leggyakrabban említett felhasználási cél az ingatlanvásárlás, a válaszadók 15 százaléka tervezi ezt, míg saját ház építésére csupán 4 százalékuk használná lakástakarékos megtakarítását.
Az adatokból az is kiderül, hogy a 25-40 éves korosztályba tartozók 56 százaléka havi kevesebb mint ötezer forint betétet fizet, 20 százalékuk 5 és 15 ezer forint közötti összeget gyűjt, havi 15 ezer forintnál többet közel 24 százalékuk tesz félre a lakástakarék-pénztári számlájára.
Azok, akik vásárlásra vagy építkezésre gyűjtenek, jellemzően a legmagasabb betéti kategóriában találhatók, ami érthető, hiszen, ez igényli a legtöbb pénzt. Meglepő viszont az, hogy milyen gyorsan szeretnék ezt megvalósítani: a legtöbben 4 éves megtakarítás felhasználásával vásárolnának új vagy nagyobb ingatlant, illetve építenének vagy bővítenének sajátot - idézi a közlemény Köntös Pétert, az OTP Lakástakarék vezérigazgató-helyettesét. A felújításra gyűjtők többsége hosszabb távon tervez: 40 százalékuk nyolcéves megtakarítási időtartamra szerződött le, 25-25 százalékuk négy, illetve öt évre.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








