Ötből négy fiatal felnőtt lakásfelújításra gyűjt lakástakarékkal, csupán kevesebb mint négy százalékuk építkezne az évek alatt így megtakarított összegből - derül ki az OTP Lakástakarék felméréséből.
A cég saját, 25-40 éves ügyfeleinek körében készített felmérés alapján a lakás-takarékpénztári megtakarítással rendelkező fiatal felnőttek 81 százaléka lakásfelújításra gyűjt. Az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint a második leggyakrabban említett felhasználási cél az ingatlanvásárlás, a válaszadók 15 százaléka tervezi ezt, míg saját ház építésére csupán 4 százalékuk használná lakástakarékos megtakarítását.
Az adatokból az is kiderül, hogy a 25-40 éves korosztályba tartozók 56 százaléka havi kevesebb mint ötezer forint betétet fizet, 20 százalékuk 5 és 15 ezer forint közötti összeget gyűjt, havi 15 ezer forintnál többet közel 24 százalékuk tesz félre a lakástakarék-pénztári számlájára.
Azok, akik vásárlásra vagy építkezésre gyűjtenek, jellemzően a legmagasabb betéti kategóriában találhatók, ami érthető, hiszen, ez igényli a legtöbb pénzt. Meglepő viszont az, hogy milyen gyorsan szeretnék ezt megvalósítani: a legtöbben 4 éves megtakarítás felhasználásával vásárolnának új vagy nagyobb ingatlant, illetve építenének vagy bővítenének sajátot - idézi a közlemény Köntös Pétert, az OTP Lakástakarék vezérigazgató-helyettesét. A felújításra gyűjtők többsége hosszabb távon tervez: 40 százalékuk nyolcéves megtakarítási időtartamra szerződött le, 25-25 százalékuk négy, illetve öt évre.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza