Ma már nincs szükség se villany-, se gázórára, mivel technikailag megoldható a távleolvasás, a mérőeszközökön mért érték és a számlán megjelenő adatok közötti bonyolult összefüggést pedig úgysem lehet értelmezni - hallható egyre gyakrabban ez a kifogás. Boross Norbert, az ELMÛ kommunikációs igazgatója szerint egyelőre az ipari fogyasztóknál oldható meg ez a rendszer, teljes kiépítésére még 20 évet kell várni -írja az inforadio.hu.
Az utóbbi évtizedben az ipari fogyasztóknál intelligens, vagyis mikroprocesszor alapú mérők működnek. Van terv arra vonatkozóan, hogy ezek a háztartásokba is eljussanak, de ehhez internetcsatlakozásra és laptopra van szükség, ez pedig még nem áll rendelkezésre mindenhol, így ennek a rendszernek az előnyeit nem tudnák kihasználni - mondta az InfoRádiónak az ELMÛ kommunikációs igazgatója. Boross Norbert hozzátette: az intelligens mérők elterjedése még legalább 20 évet vesz igénybe.
A számlák 110 évig érthetőek voltak, de a törvényhozók 2-3 éve olyan rendszert vezettek be a gáz- és a villamosenergia-iparban, ami minél több adat feltüntetését írta elő - közölte a kommunikációs igazgató. A villanyszámlán 12 tétel szerepel, ezek közül az átlagos műszaki felkészültségű fogyasztó sokat nem ért - hangsúlyozta.
Boross Norbert szerint csak két tételnek, az energia árának és a szállítás költségének kellene szerepelnie a számlán, valamint az adókat és járulékokat lehetne feltüntetni.
Elkészült egy új, egyszerűbb javaslat a kérdésben, de ennek életbe lépéséhez az országgyűlésnek kell jogszabályokat módosítani - tette hozzá.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








