Változik a gázár- és távhőtámogatás, a változások csütörtöki hatállyal életbe is léptek. A módosítás lényege, hogy a földgáz árának esetleges csökkenésével egyidejűleg az egységnyi elfogyasztott energiához nyújtott fajlagos támogatási mértékek is ugyanennyivel csökkennek. Az intézkedés miatt a távhő esetében az úgynevezett nagyfogyasztói gázár csökkenésének felével mérséklődik a támogatás összege.
Jelenleg a hatályos lakossági gázár 127 forint/köbméter, ebből a legalacsonyabb jövedelműeknél 40,1 forintot tesz ki a támogatás köbméterenként és 86,9 forintot a saját rész. Amennyiben a gáz ára például 7 forinttal 120 forint/köbméterre csökken, akkor a fajlagos támogatás is ennyivel fog csökkenni 33,1 forintra, míg a fogyasztó saját része nem változik, továbbra is 86,9 forint marad köbméterenként.
Amennyiben a lakossági gáz ára nem csökken, a támogatási mértékek sem csökkennek, a módosítás hatályba lépésével tehát a támogatás változatlan marad.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








