A gázválság fellendítette a műszaki cikkeket árusító üzletek forgalmát, a vásárlók órák alatt felvásároltak minden árammal működő fűtőeszközt. Slágerterméknek - rövidesen hiánycikknek - számítanak az árammal működő olajradiátorok és hősugárzók. A kereskedők szerint a lakosság mellett egyre több, hirtelen gáz nélkül maradt közület is vásárolt ilyen fűtőeszközt - írja a Népszabadság.
Úgy tűnik, hogy az idén nem okoz majd gondot a kereskedőknek, hogy túladjanak a karácsonyi szezonról visszamaradt, árammal, olajjal működő fűtési készülékeiken.
A hasonló időszakhoz képest háromszor annyi kiegészítő fűtőkészüléket adott el az Electro World a napokban. Hasonló jelenetek játszódtak le a Tesco áruházakban, ahol szerda délutánra a vásárlók több helyütt gyakorlatilag "letakarították" a polcokról ezeket a termékeket. Az eladók szerint a lakossági vevők mellett a közületek is szép számmal vásároltak.
Az elektromos vagy olajjal működő hősugárzók, radiátorok a téli termékkör hagyományos darabjai. Ugyanakkor a kereskedői tapasztalatok szerint a cikk főszezonja egybeesik a fűtési szezon kezdetével, és januárban a termékkör forgalmát legfeljebb a tartósan hideg időjárás vagy más, kivételes ok pörgeti fel.
A megkérdezett kereskedők ugyanakkor nem győzték hangsúlyozni, hogy elhamarkodott lenne mindezt csak a néhány napja zajló gázkrízis számlájára írni. A Media Markt képviselője is a hirtelen beköszöntött hideg idővel indokolta, hogy az áruházaikban jelentősen megemelkedett a hősugárzók és olajradiátorok forgalma az elmúlt napokban.
A megállapítás egybecseng azzal, hogy a Tescónál a termékkör felfutása már jóval a gázkrízis előtt elkezdődött. Arra, hogy olcsó, saját márkás hősugárzóik eladása minden tervet felülmúl, a hideg mellett az a másik magyarázata, hogy karácsony óta szinte továbbra is tart az ünnepi vásárlószezon.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Márpedig kereskedői tapasztalatok szerint az elmúlt években az ünnepi termékkör egyre nagyobb részét adják a praktikus háztartási cikkek. Ugyanakkor - bár a kereskedők inkább úgy latolgatták, hogy a gázszolgáltatás problémái kapcsán a hét második részében lehet számítani a vevők rohamára - úgy tudjuk, hogy szerda délutánra, estére már több áruházban elkapkodták a fűtőtesteket.
Ez nem magyar sajátosság, hiszen több, a gázkrízisben érintett országban is hasonló roham játszódott le a hősugárzókért.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








