A nagy múltú spanyol Promociones Habitat SA ingatlanfejlesztő vállalat megkapta a csődvédelmet, így átmenetileg fellélegezhet a 2,3 milliárd eurós tartozása alól - írja a Világgazdaság.
A Habitat már szeptemberben jelezte, hogy átmenetileg fizetésképtelenné vált, így a barcelonai hatóságok most megadta a csődvédelmet, de nem ez az egyetlen spanyol ingatlanfejlesztő, amely ilyen sorsra jutott.
Idén már több, mint 150 fejlesztő és közvetítő cég kért csődvédelmet, köztük a Martina-Fadesa, a legnagyobb spanyol fejlesztő júliusban bukott el. Az ágazatban több mint félmillió állás szűnhet meg az idén, de még jövőre is 300-400 ezer ember válhat állástalanná.
A Habitat anyagi nehézségei a magyar céget is érintik, ezért a ferencvárosi 2000 lakásos projekt is áll most, a Matina-Fadesa 2500 lakásos Danubio Park projektjét pedig eladta a GP Európa Ingatlannak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








