6 °C Budapest

Az átlag magyar nem szeret költözni - a lakásvásár segíthet

Pénzcentrum
2008. szeptember 25. 09:41

Az "átlag magyar" nem szeret költözködni, életünk során maximum kétszer-háromszor váltunk lakást. Mindez azt jelenti, hogy átlagosan 15 évente jut eszünkbe, hogy ingatlanpiaci kérdésekkel foglalkozzunk. Ezzel szemben az "átlag európai" 5 évente foglalkozik lakásügyekkel. Az "átlag európai" azért is foglakozik többet ingatlanpiaci kérdésekkel, mert ők sokkal több információval rendelkeznek az ingatlanpiaci tendenciákról. Így gyakorta nem életkörülményeik megváltozása miatt, hanem befektetési szempontok alapján vesznek vagy adják el lakásukat még azok is, akik csak egy ingatlannal rendelkeznek - olvasható a nemzetközi befektetők által épített Forest Hill lakópark közleményében, amelyet a holnap kezdődő Lakásvásár alkalmából adott ki.

Az Uniós átlag elérését segíthetik a lakásvásárok is. A rendezvények ösztönözhetik a magyarokat arra, hogy átfogóbb képet szerezzenek a piaci helyzetről, éppen ezért örülni kell azoknak a látogatóknak is, akik "csak" nézelődni jönnek el egy-egy rendezvényre. Az ilyen fajta információszerzés hozzájárulhat ahhoz, hogy a magyarok ne csak költözködés miatt, de befektetési céllal is vásároljanak. A "nézelődő" látogatók száma a pénteken kezdődő 13. Lakásvásáron várhatóan több lesz mint egy "átlagos vásáron". Ennek okát Szili Balázs abban látja, hogy a negatív tőzsdei hírek az ingatlanpiacra terelik ismét azokat a kisbefektetőket, akik nem bíznak a tőzsdei előrejelzésekben.

Szili Balázs szerint azok, akik kijönnek az idei Lakásvásárra, könnyen elveszhetnek a rengeteg információ és ajánlat között. Nem ritka, hogy valaki 40-50 lakópark szórólapjával távozik a helyszínről. Éppen ezért a lakóparkoknak újabb és újabb ötletekkel kell felhívniuk magukra a figyelmet. A Forest Hill például nem szeretne az 51. szórólap lenni a potenciális vásárló kezében. Ezért egy ma még kevésbé ismert marketingfogással, az úgynevezett bluetooth-technikával próbál üzenni a Lakásvásárra érkezők mobiljára. A célcsoportba elsősorban azok kerültek, akik elmúltak 25 évesek és jó egzisztenciával rendelkeznek. Ugyanakkor a fejlesztő reméli, hogy a vidékről érkezők is felkapják majd a fejüket a kampányra - mondta Szili. Az új kampányeszközt egyébként már előzőleg is tesztelte a beruházó. Augusztusban a Sziget Fesztiválra igyekvő külföldiek mobiljára küldött üzeneteket, melynek eredményeképpen 50 millió Ft értékben adtak el ingatlanokat külföldieknek.

Az új kampányok bevezetésére már csak azért is rákényszerülnek a fejlesztők, mert 2008 első félévében újabb ötezer lakás kapott építési engedélyt Budapesten. Ez a mennyiség újabb versenytársak megjelenését jelenti az amúgy is túlkínálatos fővárosi piacon, ahol közel kétezer, már elkészült, de eladatlan új lakásnak keresnek gazdát a fejlesztők - tette hozzá a Forest Hill igazgatója, Szili Balázs.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem