Érdekes eredményeket hozott az Ecostat legfrissebb felmérése: az ingatlanbarométer értéke a tavaly év végi 43,9%-ról idén március végére 46,6%-ra emelkedett. A mutató a vásárló lakosság, a vállalatok, az önkormányzatok és az ingatlanforgalmazók várakozásai alapján áll össze.
A legtöbb cég az építési területek nagysága alapján továbbra is a főváros zöldövezeti részein tervezi a legnagyobb ingatlanfejlesztéseket. A lakossági kereslet bővülésére leginkább az építési telkek esetében lehet számítani, míg az üdülők, nyaralók és panellakások piacán jelentős visszaesés jöhet.
A felmérés az új lakások piacán meglehetősen érdekes fejleményre világít rá: az árak ugyanis egyre inkább alku tárgyát képezik, az összeg azonban felfelé is mozdulhat a meghirdetetthez képest, a jó helyen lévő lakásokat ugyanis egymásra licitálva kapkodják el a vevők. Ezzel szemben az átlagos lakások iránt egyre inkább csökken a kereslet.
Az Ecostat előrejelzése szerint az ingatlanpiaci szereplők az inflációnál magasabb, 7,2-9,5%-os árnövekedést valószínűsítenek az idén.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








