Bizonyosan sokan vannak, akik szeretnének egy kisebb apartmant a horvát vagy a görög tengerparton, de jövedelmi helyzetük nem ad lehetőséget arra, hogy második ingatlan vásárlásán törjék a fejüket. A tengerentúlon már ezt a problémát is megoldották, bár az alapötlet kivételesen nem innen, hanem a svájci Alpokból származik.
Az 1960-as években az egyik svájci szálloda, mely esetében a kihasználtság nem érte el az optimális mértéket, megvételre ajánlotta szobáit. Ez azonban nem a hagyományos értelemben vett értékesítést jelentett, a szálloda vendégei meghatározott időmennyiséget vásárolhattak meg egy kezdeti befizetéssel, és a fenntartási költségek arányosított részének felvállalásával.
A tengerentúlon ezt a modellt tovább fejlesztették, az 1980-as években pedig a szabályozási környezet is megszületett. Ez tette lehetővé, hogy az Egyesült Államokban manapság már külön fejlesztők foglalkoznak a piac ezen szegmensével, akár tengerparti hotelek szobáiról, akár kifejezetten nyaralókat célzó fejlesztések lakásairól legyen szó.
Az ügyletnek két fajtája született, a timeshare változatban az ügyfelek, ahogy azt a svájci szálloda vendégei is megtehették, időintervallumokat vásárolhatnak maguknak az adott szállodában, vagy lakásban. Ezt az időtartamot tetszés szerint kihasználhatják, de akár értékesíthetik és cserélhetik is a több tízezer ugyanilyen szolgáltatást megvásárló ügyfél valamelyikével.
A másik formát a töredéktulajdon (fraction) vásárlása jelenti, itt az ügyfél nem időintervallumot, hanem az ingatlan tulajdonjogának egy részét vásárolhatja meg. Így a kezdeti befizetésért cserébe az ügyfelek nem csak az ingatlanban tartózkodás lehetőségét kapják meg, de részesülhetnek az ingatlanérték-növekményéből is. A töredéktulajdon szabadon adható vehető, és több esetben cserélhető is.
Mindkét típus racionális megoldást jelent azok számára, akik anélkül szeretnének biztos pontot maguknak valamelyik tengerparton, hogy az ingatlan vételárát teljes egészében lekötnék. Emellett a szolgáltatást igénybe vevők mentesülnek az albérletpiac viszontagságaitól.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Európában jelenleg viszonylag kis piaca van a fent leírt megoldásoknak, ennek fő okát a nagy érdeklődést mutató tengerentúli szolgáltatók és fejlesztők szerint a megfelelő szabályozás hiánya jelenti. Az Európai Bizottság rendelet keretében már rendelkezett a timeshare alkalmazásának lehetőségeirő, a szakértők szerint azonban a technika széleskörű elterjedéséhez további pontosításokra lenne szükség.
További problémát jelent, hogy a timeshare módszert Európában sokan az úgynevezetett holiday csoportokkal keverik. Mivel utóbbiak működéséhez egyetlen jogszabály sem biztosít kereteket, általánosan a visszaélések. Ez mindenképpen rossz fényt vet az egész szegmensre.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








