Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben kedden kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
A magyarok 10 százaléka ül a lakossági összvagyon 48 százalékán, a bevételeik pedig az összes bevétel 22 százalékát tették ki. Ezzel Magyarország igazságosabb helynek tűnik, mint átlagosan az OECD, de igazságtalanabbnak, mint Szlovákia, Lengyelország vagy Olaszország.
10 éve ment csődbe a Lehman Brothers amerikai befektetési bank, ezzel pedig elkezdődött az elmúlt évtizedek legnagyobb pénzügyi válsága. Erre emlékezve közölt adatokat a világ legfejlettebb országait tömörítő nemzetközi szervezet, az OECD arról, hogy a tagállamai között hol a legnagyobb a részesedése a jövedelmekből és a vagyonból a felső tíz százaléknak.
Vagyon szempontjából az Egyesült Államokban koncentrálódik a legnagyobb mértékben a pénz a leggazdagabbaknál (79%), jövedelem szempontjából pedig Németországban (36%). Az OECD-tagok közül a leggazdagabbak Szlovákiában rendelkeznek a legkisebb szelettel az összvagyonból (34%), jövedelem szempontjából pedig szintén Szlovákiáról, valamint Szlovéniáról mondható el ugyanez, mindkét országban a jövedelem ötöde, azaz 20 százaléka folyik hozzájuk.
Az OECD egy érdekes online applikációval is jelentkezett, amnelynek segítségével a saját jövedelmi adataid alapján nézheted meg, hogy a magyar lakosság mekkora része keres jobban illetve rosszabbul nálad. Az eszköz ezen a linken érhető el angolul, a The crisis changed our lives szekcióban kattints a Compare your income ikonra.
Mi játékból végigkattintgattuk az applikációt, az eredményekből az derült ki, hogy egy négytagú család 600 ezer forint havi bevétellel már a legjobban kereső 10 százalékban van Magyarországon. Az OECD szerint egy négytagú család akkor számít szegénynek, ha bevételeik nem haladják meg a 145 600 forintot. Ezek az adatok 2014-re vonatkoznak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Egy OECD-felmérés szerint a magyarok 46 százaléka gondolja azt, hogy a gyerekeik szegényebbek lesznek náluk, és 41 százalékuk pedig azt, hogy gazdagabbak. Ez annak a fényében érdekes, hogy a válaszadók 59 százaléka gondolja azt, hogy anyagi helyzete jobb, mint a szüleinek volt, amikor azok annyi idősek voltak, mint most ő.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








