A hirtelen megugrott árak is szerepet játszottak abban, hogy a magyar lakáspiacon 2025 tavaszán nagyot csökkent a kereslet.
A magyar háztartások kevesebb mint fele tud valamilyen minimális összeget félretenni és a legtöbben a váratlan élethelyzetektől tartanak. A magyar fiatalok pedig első sorban saját lakásra gyűjtenek és készpénzben tartják a pénzüket.
Az OVB Magyarország és az NRC Marketingkutató legfrissebb, ezerfős reprezentatív felmérése alapján a legnépszerűbb megtakarítási célok között említi a lakáscélú takarékoskodást - írja a Magyar Nemzet. A magyar családok pénzügyi képzetlenségét mutatja a felmérés szerint, hogy a félretett összeget a magtakarításokkal bíró családok harmada egyszerűen a bankszámláján parkoltatja, pedig a jelenlegi alacsony kamatkörnyezetben alig kapnak érte kamatot. Ez egyben azt is jelenti, hogy ez esetben sem állami, sem a személyi jövedelemadó visszatérítésére nem számíthatnak, vagyis gyakorlatilag semmi hozama nincs a félretett pénznek.
Ugyanakkor a magyar fiatalok 51 százaléka kifejezetten előrelátó, hiszen 51 százalékuk havi rendszerességgel tesz félre, 38 százalékuk közülük pedig saját otthonra gyűjt - írja a Magyar Hírlap. Az Intrum Justitia Európai Fogyasztói Fizetési Jelentéseinek eredménye alapján elmondható, hogy a fiatalok megtakarításai elsősorban készpénzben érhetők el. A második legnépszerűbb pedig a megtakarítási számlán való pénz elhelyezés. Nagy különbség azonban, hogy amíg Európa-szerte sokan fektetnek részvényekbe, addig Magyarországon ez az arány mindössze hat százalék. Továbbá csupán feleannyi magyar fiatal rendelkezik hitelkártyával, mint az Európa más országaiban az azonos (18-34) korcsoportba tartozók.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


