Egy 27 éves techvállalkozó mesterséges intelligenciát használ személyes pénzügyei kezelésére, ami segített neki jelentősen csökkenteni kiadásait.
Bár újévkor rendszerint sokan megfogadják, hogy tudatosabbak lesznek a pénzügyeik terén, sokan mostanra már csak egy hosszú teendőlistával rendelkeznek ezen a téren, amihez nem nagyon tudnak hozzáfogni. Pedig a feladat nem annyira bonyolult, csupán meg kell tanulni ügyesebben gazdálkodni azzal, ami a rendlkezésükre áll - hívta fel a figyelmet a CNN.
A 2024-re vonatkozó pénzügyi fogadalmak mostanra sokaknál csak az elmaradt teendők hosszú listáját jelentik, amelyek végrehajtása igazi kihívást jelent. Ashley Agnew, az amerikai Pénzügyi Terápiás Egyesület elnöke, valamint a Centerpoint Advisors kapcsolatfejlesztési igazgatója szerint ez nem meglepő, hiszen a pénzügyeink kezelése során gyakran előfordul, hogy bár tudjuk, mit kellene tennünk, mégis nehezen vesszük rá magunkat a cselekvésre.
Éppen ezért érdemes egyetlen, a pénzügyeinkre vonatkozó fogadalmat tenni újévkor: hogy meghatározzuk, hogy mit is jelent számunkra a pénzügyi jólét. Ami magában foglalhatja a borúsabb napokra szánt megtakarítások fontosságának felismerését,
ami segíthet enyhíteni a veszélyhelyzetekből (például a munkahelyünk elvesztése) fakadó bizonytalanságokat.
Agnew ehhez azt javasolja, hogy mindenki mérje fel a saját havi és éves kiadásait, amit vessen össze a tényleges kiadásaival. Azaz mindenki ismerje meg, hogy valójában mire megy el a pénze.
Meghaan Lurtz, a Shaping Wealth tanulási és fejlesztési szakértője ezzel szemben azt hangsúlyozta, hogy sokaknál nem a pénzhiány a probléma, hanem az, hogy nem használják elég jól a rendelkezésükre álló pénzügyi forrásokat.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A pénzzel való gazdálkodás a szakember szerint nem csak arról szól, hogy fedezni tudjuk az alapvető szükségleteinket, lehetőséget nyújt arra is, hogy értékrendünknek megfelelően éljünk. Ez magában foglalhatja a jótékonyságot, az időnk és energiánk befektetését olyan tevékenységekbe és kapcsolatokba, amelyek igazán fontosak számunkra.
Összességében a szakemberek végül felhívták a figyelmet arra, hogy érdemes olyan könyveket olvasni, amelyek segíthetnek új perspektívából rálátni a pénzre és annak életünkben betöltött szerepére. A cél ugyanis az, hogy megértsük: a pénz csupán egy eszköz az általunk kívánt élet megvalósításához.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








