Növekvő forgalom mellett emelkedett a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe a héten.
Sok magyar szülő erőn felül is segíti a gyermekét: legfontosabb, hogy saját lakáshoz jussanak
A magyar szülők elsöprő többsége, 80 százaléka fontosnak vagy kiemelkedően fontosnak tartja, hogy gondoskodjon gyermeke jövőjéről és százból mindössze kilencen gondolják úgy, hogy ha már felnőtt a gyerek, álljon meg a saját lábán - derül egy tavalyi kutatásából. A fiatalok önállóságának megteremtése azonban nemcsak a szülők hozzáállásán múlik. Szakértői arra hívják fel a figyelmet, hogy az időben és célirányosan kiválasztott megtakarítási termékkel lerövidíthető a felnőttkori otthonlakás időszaka, ami Magyarországon valamivel meghaladja az Európai Unió átlagát.
A 18-34 éves magyarok 62 százaléka még a szüleivel él a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2019-es adatai szerint, a hazai fiatalok átlagosan 27 éves korukban költöznek el a családi otthonból. Az Európai Unió átlaga ugyan ennél nem sokkal alacsonyabb, 26 év (férfiaknál 26,9, nőknél 25 év), de Svédországban például már 18 évesen elhagyják a gyerekek a szülői házat. Az OTP tavalyi, legutóbbi Öngondoskodási Index kutatása azt mutatja, hogy a bankszámlával rendelkező szülők 21 százaléka időben elkezd gyűjteni, takarékoskodni, hogy megfelelő anyagi háttérrel indítsa útnak gyermekeit, 19 százalékuk pedig valamilyen jól fizető szakma irányába próbálja terelni őket, míg százból 16-an inkább saját magukon spórolnak, hogy a fiataloknak mindenük meglegyen. A bank ügyfelei körében ennél magasabb a gyermekeik jövője érdekében takarékoskodó szülők aránya, a 48-66 éves korosztály csaknem harmada jelölte meg a fiatalok boldogulásának támogatását megtakarítási célként, amelynek elérésére átlagosan valamivel több, mint hat évet fordítanak.
A 2020-as, harmadik negyedévi adatok azt mutatják, hogy a fiatalabb korosztályok tagjainak többsége lakáscélra, saját otthon vásárlására vagy felújításra gyűjt. A 18-27 év közöttieknél 59, a 18-34 éveseknél 63 százalék az arányuk, a megtakarítás átlagos időtartama pedig 4 év - számolt be Nyitrai Győző, az OTP Bank Megtakarítási Szolgáltatások Főosztályának igazgatója "Az OTP Bank tanácsadással, széleskörű megtakarítási termékpalettával segíti az önálló élet megkezdésére készülő ügyfeleit. Szakértőink és az online is elérhető Pénzügyi Tervező segítségével mindenki, szülők és gyermekek egyaránt megtalálhatják az anyagi lehetőségeiknek és élethelyzetüknek leginkább megfelelő megoldást" - tette hozzá.
A KSH statisztikáiból az is kiderül, hogy a 30-hoz közelítők egyre sürgetőbb késztetést éreznek az önállóság feltételeinek megteremtésére. Az Öngondoskodási indexe egy másik párhuzamra is rámutat: a szülők 80 százaléka tudatosan törekszik arra, hogy megtanítsa gyermekének, hogyan kell gazdálkodni a pénzzel. Mindez egybecseng a gyermekeik megfelelő útba indítását fontos (24 százalék) vagy éppenséggel a legfontosabb (56 százalék) céljaik között meghatározó válaszadók arányával.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








