Az MNB előzetes adatai alapján a magyarok mintegy 12 626,5 milliárd forintot tartanak lekötés nélkül a bankszámlájukon.
35 százalékkal esett vissza a kamatadó fizetése tavaly 2014-hez képest - írja a Világgazdaság.
Tavaly több mint 35 százalékkal kevesebb közterhet fizettünk be a kamatjövedelmek után, ebből 26 milliárd volt a kamatadó és 5,5 milliárd az egészségügyi hozzájárulás (EHO). Ez eddig rekordnak számít, mivel csak a bevezetéskor, 2006-ban volt ehhez hasonló alacsony szintű a befizetés.
A tavalyi visszaesés oka az volt, hogy a megtakarítások kamata egyre alacsonyabb, a lekötött bankbetéteké például a tavalyi év közepe óta egy százalék körül volt. A befektetési alapok hozama is gyengébben alakult, mint a korábbi években. A kötvényalapok hozam alacsony is volt, a vegyes alapokét pedig megtépázta a nemzetközi tőzsdék esése. Az idén még a tavalyinál is kisebb kamatadót fizethetünk be, mivel az adó mértéke 16-ról 15 százalékosra süllyedt, a kamatok pedig nem emelkednek.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








