A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Év végéhez közeledve érezhetően még többen fizetnek be egyénileg az önkéntes pénztárakba, hogy kihasználhassák az egyéni hozzájárulások után járó adókedvezményeket.
- mondja Lehoczky László, az MKB Egészségpénztár és az MKB Nyugdíjpénztár vezetője.
Bár a statisztikai adatok alapján a kiadások nagy része gyógyszertári vásárlás, a szolgáltatásra jogosultként bejelentett családtagoknak gyógymatrac, vérnyomásmérő, gyógyhatású cipő, szemüveg, vagy akár gyógymasszázs bérlet is finanszírozható az egészségkasszából a közelgő ünnepekre.
Egyre többen gondolnak azonban nyugdíjas éveik karácsonyaira. A megszokott életszínvonal fenntartása érdekében sokan egészítik ki önkéntes nyugdíjpénztári számláikat egyéni befizetéssel és élnek a biztos adókedvezménnyel - hangsúlyozza Lehoczky László, hozzátéve: a hamarosan nyugdíjba vonulók mellett már a fiatal korosztályt is foglalkoztatja a nyugdíjcélú megtakarítás gondolata.
Korábban az önkéntes pénztári megtakarításokat leginkább a munkáltatók kezdeményezték a dolgozóik részére. Mára ez a tendencia megfordult: mind többen ismerik fel az önkéntes pénztárakba történő egyéni befizetésekben rejlő lehetőségeket, kihasználva, hogy befizetés 20 százaléka visszaigényelhető a személyi jövedelemadóból, összesen akár 150 ezer forint összegben.
A pénztárak vezetője szerint az éves egyéni tagdíjbevételeknek közel egyharmada érkezik be az év végi befizetéseknek köszönhetően az egészségpénztárba és a nyugdíjpénztárba.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- hívta fel a figyelmet Lehoczky László.
Tavaly - az egyéni befizetések SZJA kedvezményénél korábban létező korhatár és az egy-egy pénztári formára vonatkozó értékhatár megszűnésével, azaz a megszerezhető kedvezmény 150 ezer forintos felsőhatárának általánossá tételével - 3,8 milliárd forint egyéni befizetés érkezett az MKB Nyugdíjpénztárba, egy milliárddal több, mint egy évvel azelőtt. Szintén nőtt az egyéni hozzájárulás mértéke az MKB Egészségpénztárban: a 2013-as 2,6 milliárdról 3 milliárd forintra.
Ebben az évben a novemberi befizetések láthatóan meghaladják a tavalyi szintet, így Lehoczky László bizakodó mindkét pénztár esetében a tavalyi befizetések túlszárnyalását várja.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








