2025. január 1-től jelentős kedvezményt kapnak a készpénzhasználó magyarok, ugyanis a postákon is vehetnek majd fel ingyenesen készpénzt.
A magyar fogyasztók egyre többször fizetnek bankkártyával annak ellenére, hogy 2014-ben lehetővé vált az ingyenes készpénzfelvétel - derül ki egy friss kutatásból . Töretlenül folytatódik az évek óta jellemző trend, miszerint éves átlagban 2 százalékkal nő azok száma, akik gyakran veszik elő a bolti pénztáraknál a plasztikot, míg folyamatosan csökken azon kártyabirtokosok aránya, akik ritkán vagy egyáltalán nem használják a bankkártyájukat.
"Azt látjuk, hogy a hazai kártyahasználati szokásokat nem változtatta meg negatív irányba az ingyenes készpénzfelvétel bevezetése. Sőt, kis mértékben az idei első negyedévben is tovább tudott nőni a bankkártyát napi rendszerességgel használók aránya, a tavaly mért 32 százalékról 34 százalékra, ami az öt évvel ezelőttihez mérten 10 százalékos növekedésnek felel meg. Nemzetközi viszonylatban azonban továbbra is van még hova fejlődni, hiszen számos országban jóval magasabb az elektronikus fizetések aránya, mint Magyarországon. A továbbvezető utat az innovatív fizetési megoldások jelenthetik, hiszen ezekre a magyar kártyabirtokosok nagyon fogékonyak. Az egyérintéses bankkártyák darabszámát és használatát tekintve például Magyarország világviszonylatban dobogós helyen van" ─ mondta Eölyüs Endre, a MasterCard üzleti igazgatója.
A kártyatársaság megbízásából májusban készült felmérés célja az volt, hogy három hónappal az ingyenes készpénzfelvétel 2014. februári bevezetése után felmérje az új szabályozás hatását a hazai fizetési szokásokra. A kutatás többek között vizsgálta a készpénzes és bankkártyás fizetések, valamint az automatákból történő készpénzfelvétel gyakoriságát, értékét, valamint az egyes fizetési módokkal kapcsolatos tájékozottság mértékét a különböző korú, nemű, iskolai végzettségű résztvevők körében.
A kapott adatok alapján elmondható, hogy az ingyenes készpénzfelvétel lehetősége nem befolyásolta jelentősen a hazai fizetési szokásokat. A trendek kiegyenlítődtek: tízből hatan ugyanannyi készpénzt használnak, és ugyanannyiszor fizetnek kártyával, mint korábban, a maradék négy emberből pedig kettő kevesebb, nagyjából kettő pedig több készpénzt vesz fel, mint az ingyenesség bevezetése előtti időkben. Összességében az emberek nem használnak több készpénzt, csupán a korábbinál kevesebb alkalommal veszik fel a megszokott mennyiséget, miközben évek óta meredeken esik, és mára tíz százalék alá csökkent a kizárólag csak készpénzt használók száma Magyarországon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban