A Visa, a MasterCard, nagybankok és kereskedők között létrejött 7 milliárd dolláros megállapodás értelmében a jövőben az üzletek díjat számolhatnak fel azoknak, akik hitelkártyával vásárolnak - írja a Market Watch-ra hivatkozva a Világgazdaság.
A kizárólag hitelkártyákra vonatkozó megállapodás, amelyet még jóvá kell hagynia a bíróságnak, kimondja, hogy a két nagy kártyacégnek, és a kártyakibocsátó nagybankoknak 7,25 milliárd dolláros kártérítést kell fizetniük az érintett kereskedőknek a versenyszabályok megszegése miatt.
Eddig a kereskedőknek kellett megfizetniük a hitelkártya-használatból eredő többletköltségeket, mivel a Visa és a MasterCard megtiltotta, hogy ezeket a vásárlókra hárítsák. A plasztikos fizetésért a két óriáscég átlag 1-5 százalékos tranzakciós díjat kér. Hogy ki melyik alkalmazza, az többek között a kereskedelmi egység méretétől függ (a nagyobbak nagyobb kedvezményt kapnak), de sok üzlet vezetője azt sem tudja, hogyan számolják ki ezt.
Hogy az üzletek díjat kérnek majd a hitelkártyás fizetését vagy - ahogy azt sok benzinkút teszi most - kedvezményt kínálnak a készpénzzel fizetőknek, még éveken át alakulhat. A megállapodást egy év múlva felülvizsgálja a bíróság, feltéve, hogy nem bukik el már korábban például a kiskereskedők elutasítása miatt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








