Jelentős változást hozott a megtakarítási döntésekben a globális gazdasági válság. Egy öngondoskodással foglalkozó kutatás rámutatott, hogy a hozam és kockázat, mint elsődleges mérlegelési szempontok helyett az értékállóság és az egyszerűség kerültek előtérbe.
Az OTP Bank - BellResearch kutatásban megkérdezettek 86 százalékát befolyásolja valamilyen mértékben megtakarítási döntéseiben, hogy a félretett összeg ne veszítsen értékből. Az egyszerűséget a válaszadók 83 százaléka jelölte meg a megtakarítási termékek közti választás szempontjaként. Ezzel szemben a hosszútávú hozamot a válaszadók 53 százaléka jelölte meg a megtakarítási termékekkel kapcsolatos preferenciák között.
Ezeket a tendenciákat támasztják alá az OTP adatai is: míg 2008 első negyed évében alig több mint 50% volt a 6 hónapnál rövidebb lekötések aránya a banknál, addig 2011 első negyedévében ez az arány megközelítette a 65 százalékot. Ez természetesen a hosszú távú lekötéseken is éreztette hatását, az 1 évnél hosszabb lekötésű betétek közel 2 százalékkal növekedtek, míg a 3 évnél hosszabbak kis mértékben csökkentek. A válság miatti bizonytalanság a kockázatkerülésben is megmutatkozik: a fix kamatozású lekötések népszerűsége is növekedett a vizsgálat időszakban.
"A fix kamatozású, rövid távú lekötések jó megoldást kínálnak azoknak, akik bár egyszerűbb terméket választanának, de nem szeretnének lemondani megtakarításaik gyarapodásáról sem. Mindemellett fontos szerepet kaphatnak azok portfóliójában is, akik többféle - különböző élethelyzetekhez igazodó - megtakarítási formával kívánnak gondoskodni jövőjükről. Ezek a lekötések ugyanis kedvező kamatozás mellett biztosítják, hogy váratlan események kapcsán is finanszírozni tudjuk kiadásainkat." - mondta el Turny Ákos, az OTP Bank Lakossági Bankszámla és Betét Főosztályának igazgatója.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít