Október 7-én lezajlott a Pintér Aukciósház által meghirdetett első új típusú műtárgy-aukció. A Ház tulajdonosa a várakozásnak megfelelő eredményként értékelte a 14 százalékos leütési arányt, így a most elindított struktúrát ezután is követni kívánják és a jövő hónapban folytatják a megkezdett sorozatot; november 4-én ismét árvereznek.
Tegnap egy új típusú üzleti modell vizsgázott a magyar műtárgy-aukciós piacon. A Pintér Aukciósház által bevezetett elképzelés lényege, hogy a megszokott 20 százalék helyett 15 százalékos jutalékot kell fizetnie számukra mind a beadónak mind pedig a vevőnek. A műtárgy kínálat is vegyes, tehát a korábbi gyakorlattól eltérően a kortárs és klasszikus képzőművészeti alkotások mellett bútorokra, ékszerekre és kiegészítőkre is lehet licitálni. A költségek csökkentése érdekében kizárólag on-line katalógusban szerepelnek az eladásra váró műtárgyak, az aukciókat pedig jóval gyakrabban, havonta rendezik meg.
Pintér Péter tulajdonos az árverést követően elmondta: az aukción a műtárgyak 14 százaléka cserélt gazdát, amely a jelenlegi piaci viszonyokat figyelembe véve jó eredmény. Az aukción a klasszikus tárgyak szerepeltek jobban, a kortár művek iránt kisebb volt az érdkelődés. Az összesítés azt is bizonyítja, hogy Pintér eddigi gyakorlatát folytatva ezúttal sem "kozmetikázta" a leütéseket; kizárólag valós licitek zajlottak. Az elkelt műtárgyak 90 százaléka kikiáltási áron ment el, a további 10 százalékot néhány licitlépcsővel magasabban ütötték le. Ezekből arra következtetnek, hogy ugyan a gazdasági válság nagyon visszaverte a vásárlási kedvet, de azért nem szabad teljesen feladni: a piac mutat életjeleket. Tapasztalataik szerint a gyűjtők beadóként és vevőként is kezdenek megjelenni. Emellett pedig árveréseik olyan beszerzési forrást jelenthetnek, ahol a jelenlegi valós piaci áron lehet vásárolni.
Ezek miatt is döntöttek úgy Pintérék, hogy folytatják a most megkezdett sorozatot az új szisztémával és november 4-én, azt követően pedig ezen túl minden hónap első szerdáján megrendezik aukciójukat, amelyek mellett kiemelt figyelemmel koncentrálnak majd a nagy téli árverésre, melyre decemberben kerül sor.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








