Október 7-én lezajlott a Pintér Aukciósház által meghirdetett első új típusú műtárgy-aukció. A Ház tulajdonosa a várakozásnak megfelelő eredményként értékelte a 14 százalékos leütési arányt, így a most elindított struktúrát ezután is követni kívánják és a jövő hónapban folytatják a megkezdett sorozatot; november 4-én ismét árvereznek.
Tegnap egy új típusú üzleti modell vizsgázott a magyar műtárgy-aukciós piacon. A Pintér Aukciósház által bevezetett elképzelés lényege, hogy a megszokott 20 százalék helyett 15 százalékos jutalékot kell fizetnie számukra mind a beadónak mind pedig a vevőnek. A műtárgy kínálat is vegyes, tehát a korábbi gyakorlattól eltérően a kortárs és klasszikus képzőművészeti alkotások mellett bútorokra, ékszerekre és kiegészítőkre is lehet licitálni. A költségek csökkentése érdekében kizárólag on-line katalógusban szerepelnek az eladásra váró műtárgyak, az aukciókat pedig jóval gyakrabban, havonta rendezik meg.
Pintér Péter tulajdonos az árverést követően elmondta: az aukción a műtárgyak 14 százaléka cserélt gazdát, amely a jelenlegi piaci viszonyokat figyelembe véve jó eredmény. Az aukción a klasszikus tárgyak szerepeltek jobban, a kortár művek iránt kisebb volt az érdkelődés. Az összesítés azt is bizonyítja, hogy Pintér eddigi gyakorlatát folytatva ezúttal sem "kozmetikázta" a leütéseket; kizárólag valós licitek zajlottak. Az elkelt műtárgyak 90 százaléka kikiáltási áron ment el, a további 10 százalékot néhány licitlépcsővel magasabban ütötték le. Ezekből arra következtetnek, hogy ugyan a gazdasági válság nagyon visszaverte a vásárlási kedvet, de azért nem szabad teljesen feladni: a piac mutat életjeleket. Tapasztalataik szerint a gyűjtők beadóként és vevőként is kezdenek megjelenni. Emellett pedig árveréseik olyan beszerzési forrást jelenthetnek, ahol a jelenlegi valós piaci áron lehet vásárolni.
Ezek miatt is döntöttek úgy Pintérék, hogy folytatják a most megkezdett sorozatot az új szisztémával és november 4-én, azt követően pedig ezen túl minden hónap első szerdáján megrendezik aukciójukat, amelyek mellett kiemelt figyelemmel koncentrálnak majd a nagy téli árverésre, melyre decemberben kerül sor.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon