24 °C Budapest

Fizetős a Vatera és a TeszVesz: mi áll a háttérben?

Pénzcentrum
2009. augusztus 10. 08:32

Átrendezték az online aukcióspiacot a vezető Vatera és TeszVesz oldalakon tavasszal bevezetett feltöltési díjak. Az olcsó terméket kínálók egy része átpártolt az újonnan alapított, kisebb árverési portálokhoz.

Néhány hónapja a hazai web-aukcióspiacon egyeduralkodó Vatera és TeszVesz feltöltési díjat vezetett be, megváltoztatva az addig ingyenes hirdetési gyakorlatát. A kisebb értékű - legfeljebb 60 ezer forintos - termékek esetén 5-től néhány tíz forintig terjedő listázási díjak nyomán sokan átpártoltak a továbbra is ingyenes portálokhoz. A lehetőség nyomán a piac is robbant: hirtelen több tucat új portál jelent meg.

Gerő Viktor, a Vatera.hu Kft. ügyvezetője a Népszabadságnak elmondta: a feltöltési díjak bevezetése után a nemzetközi tapasztalatokhoz hasonlóan 60-65 százalékkal, 2 millióról 750 ezerre esett vissza a portálon fent lévő termékek darabszáma. A cég szerint azért volt szükség erre a lépésre, hogy megszabaduljanak a pangó áruktól, amelyek "eldugították" a portálon folyó kereskedés csatornáit.

Időközben több tucat kisebb-nagyobb árverési portál indult el, azonban a legtöbbjük mögött nincs olyan menedzsment és tőkeerő, mint a nagyok esetében. Az biztos, hogy megüresedett a piacon egy hely, amiért elindult egy nagy verseny, így a 2-3, már működő kisebb aukciósoldal mellé többen is beléptek a piacra.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 13. szombat
Ida
15. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm