A környezetünkben nem meglepő módon mindenki igyekszik fejleszteni a nyugdíjrendszerét. A britek emelik a nyugdíjkorhatárt, a franciák a nyugdíjjárulék mértékét, és újabban a csehek azok, akik tovább dolgoztatnák a polgáraikat - írja a Világgazdaság.
A köztársasági elnök is aláírta a már elfogadott jogszabályt, miszerint a jelenlegi 63 évről 65 évre emelnék 2030-ig a nyugdíjkorhatárt. Ez mind a nőkre, mind a férfiakra is vonatkozna, és jelentős szigorítást jelent az eddigi elképzelésekhez képest, hogy a férfiaknak 63, a nők pedig attól függően, hogy hány gyerekük van, 59-63 éves korukban mehettek nyugdíjba.
A nyugdíjkorhatár emelkedésével ráadásul a jogosultsághoz szükséges szolgálati időt is megemelik, nem is kis mértékben, 25-ről 35 évre.
A reformok között a nyugdíj átalakítása mellett szigorították a táppénzre való jogosultságot, miszerint az első 3 napban nem jár fizetség a dolgozónak, de a tervek között van az is, hogy részben a munkaadókra terheljék át az eddig állam által fizetett táppénz költségeit.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








