Az Artprice éves jelentéséből az derült ki, hogy az elmúlt évben átrendeződött a globális műtárgypiac és megnőtt az érdeklődés a második világháború utáni időszak művei iránt. Az adatbázis 500-as listáját 2007-ben nem Pablo Picasso, hanem az amerikai popart művész, Andy Warhol vezeti -írja a Napi Gazdaság.
Az aukciós eredmények - jutalék nélkül - alapján számított lista szerint a győztes munkáiból összesen 422,3 millió dollárért adtak el az elmúlt évben, ezekből 74-et egymillió dollár felett. Legdrágább műve a Zöld ütközés 64 millió dollárért cserélt gazdát, egy év alatt megduplázódott az összbevétel.
Picasso műveiből 2006-ban 339,5 millió dollár, 2007-ben 319,7 millió dollár értékben adtak el, a listán a harmadik helyezett Francis Bacon egy évvel korábban a 19. helyezést érte el, a negyedik helyen végzett Mark Rothko mindössze a 79. volt 2006-ban. A még élő művészek közül Gerhard Richter összteljesítménye volt a legmagasabb 85,9 millió dollárral.
Az USA és Nagy-Britannia után Kína lett a harmadik legnagyobb aukciós piac a világon, letaszították a dobogóról Franciaországot. 2007-ben világszerte 1254 olyan árverés volt, amelyen egymillió dollár felett volt az aukciós érték.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







