Nagyjából megkétszereződött a világ műkincspiacának összforgalma 2002-2006 között, míg az eladott tárgyak száma alig negyedével emelkedett. Clare McAndrew, az Arts Economics nevű piackutató és elemző cég által készített átfogó elemzésből kiderül: 2006-ban a világ aukciósházai, galériái és egyéb műkereskedői 43,3 milliárd euró értékben adtak el képző- és iparművészeti alkotásokat. Ez majdnem 11 ezer milliárd forinttal, azaz az adott évi magyar GDP közel felével egyenlő - írja a Vilggazdaság.
A nemzetközi piac forgalma az elemzés szerint nagyjából 48:52 arányban oszlik meg az aukciósházak, illetve az egyéb kereskedők között. Az ágazatban összesen körülbelül nyolcvanezer cég tevékenykedik, és egy év alatt több mint 32 millió tárgy cserélt gazdát közreműködésükkel. A festmények egyre nagyobb súlyt képviselnek a piacon: 2006-ban a felső szegmensben tevékenykedő aukciósházak és galériák összforgalmának körülbelül hetven százalékát a képzőművészet adta, jóllehet szám szerint az iparművészeti tárgyak voltak többségben. A festészeten belül az impresszionista és modern művészet elsőségét egyre inkább megkérdőjelezi a kortárs alkotások szédítő ütemben bővülő piaca
A világ legfontosabb műkereskedelmi központja természetesen továbbra is az Egyesült Államok, amelynek a piaci részesedése 46 százalékra, összforgalma közel húszmilliárd euróra rúg. Az európai országok együttesen 44 százalékot mondhatnak magukénak, ez hat ponttal marad el a 2002-es értéktől. Az öreg kontinens lassú gyengülését részben az Egyesült Államok, részben a feltörekvő piacok, elsősorban Kína erősödése ellensúlyozza. Kína - amennyire a hézagos adatok alapján meg lehet becsülni - 2005-ben a világpiac 3,7, 2006-ban viszont már öt százalékát uralta, és tavaly valószínűleg elhódította Franciaországtól a nemzetközi mezőny bronzérmét. A kortárs festészet piacából nem kevesebb mint húsz százalékkal részesedik a távol-keleti óriás
Magyarországra az elemzés nem tér ki, ám azt tudni lehet, hogy 2006-ban nagyjából 6,3 milliárd forintot tett ki a hazai aukciós forgalom. Ez 25 millió euróval, tehát az ausztriai aukciós forgalom nagyjából ötödével egyenlő.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








