Bár Veres János pénzügyminiszter egy héttel ezelőtt az Új Tulajdonosi Program első részleteit csak március végére ígérte, Gyurcsány Ferenc kormányfő a TV2 Mokkájának ma reggeli adásában cégeket nevezett meg és fontos részleteket árult el az elképzelésről.
A Magyar Villamos Művek Zrt. (MVM), a Szerencsejáték Zrt. (SZRT) , a Magyar Posta Zrt. (MP) és az Állami Autópályakezelő Zrt. (ÁAK) benne lehet az új tulajdonosi programban, mondta el Gyurcsány Ferenc a TV2 Mokka című műsorában ma reggel, ahol az is elhangzott, hogy a Volán társaságoknál nem gondolkodik ebben a konstrukcióban.
A tervek szerint egy ember legfeljebb egymillió forintnyi részvényt jegyezhetne, 10-15 százalékos kedvezménnyel és jegyzéskor a teljes összeg 5 százalékát, nagyjából 40 ezer forintot kellene befizetni. Gyurcsány Ferenc szerint "ha jól csinálják", akkor 4-5-8 év alatt az egymillió forintnyi részvény 5-10-20 milliót is érhet.
A miniszterelnök úgy szeretné kialakítani a rendszert, hogy az árfolyamnyereség adómentes legyen, ám ehhez a részvényeket hosszú távon kelljen tartani. "Adókedvezményt kellene adni, mondjuk teljes árfolyamadó-mentességet, hogyha a részvényt 5 évig tartják" - mondta a Gyurcsány Ferenc a kamerák előtt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A mai bejelentésnek kicsit más a kicsengése, mint a másfél héttel ezelőtti parlamenti felszólalásnak. Ott bár a kormányfő valóban azt mondta, hogy kedvező befektetéssel, pár ezer forintos induló befektetéssel akár százezer forintnál is többet érő részvényeket szerezhetnek, de a közbeszédben az maradt meg, hogy akár pár ezer forint letételével néhány százezer forintot érő részvényhányadhoz lehet majd jutni. A mai állás szerint a kedvezményt mindösszesen 10-15 százalékosra lőnék be és csak az első részlet lenne 40 ezer forint, nem pedig az egész csomagért kellene leszurkolni pár ezer forintot.
Tudni érdemes még, hogy - legalábbis a kormányfő korábbi közlése alapján - valószínűleg nem lehet azzal ügyeskedni, hogy a kedvezménnyel megvásárolt részvényeket nyomban el is adják a tulajdonosok. Ennek oka, hogy a szabályozással arra akarják ösztönözni az embereket, hogy csak hosszú távon szabaduljanak meg a papíroktól.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








