Egyelőre minden várakozást alulteljesít a babakötvény-program, az év első tíz hónapjában mindössze 7 221 Start számlát nyitottak a hazai hitelintézeteknél a Magyar Államkincstár statisztikái szerint- írja a Világgazdaság.
A korábbi tapasztalatok, valamint a babakötvényhez kapcsolódó előzetes piackutatások előrejelzése szerint akár minden második újszülöttnek nyithatnak számlát a szülők. Évi 45-50 ezer Start-számla nyitást prognosztizáltak, mivel az elmúlt évek statisztikái szerint évente 90 - 100 ezer gyermek születik.
A Start-számla tulajdonosok a bankok szerint alapvetően két csoportra különíthetőek, a számlatulajdonosok jelentős része az állami támogatáson túl nem helyez el további megtakarítást, míg a számlanyitók másik felénél a legnagyobb kedvezmény elérését célozzák meg a szülők.
A Magyar Államkincstár eddig 160 bankkal és takarékszövetkezettel kötött szerződést a Start számla vezetéséről, tehát a pénzintézetek részéről nagy az érdeklődés. Ennek ellenére nem jelent jó üzletet a Start számla a bankok számára. Ezt támasztja alá, hogy a hazai bankoknál megnyitott Start számlák átlagos egyenlege nem sokkal haladja meg a 40 ezer forintot.
Az újszülöttek egyébként a számlán elhelyezett összeg után átlagosan 6-7 százalék kamatot kapnak, ugyanakkor néhány bank számlavezetési díjat is felszámol. Azonban a bankok nem titkolják, hogy az ily módon megszerzett ügyfélkör lojális lehet a jövőben is, így a későbbiekben behozza a mostani befektetés árát.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az első Start-számlatulajdonos ügyfelet még február elején köszöntötték az OTP Banknál, majd sorban csatlakozott a programhoz a Budapest Bank, az Erste, a K&H és az MKB is. Az OTP-nél eddig 4 800 számlát indítottak, míg az Erste és az MKB esetében ezer körül alakult a számlanyitások száma.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








