Tömeges rosszullét miatt ürítették ki a nagykanizsai Kőrösi-iskolát kedden, ahol több tucat diák mutatott egészségügyi tüneteket.
Szakemberek szerint egyre több magyar gyereknek vannak tanulási, magatartási, szociális problémái. Ezek hátterében sokszor idegrendszeri éretlenség áll. Az új tanév kezdetével a szülőknek érdemes lehet megfontolni, hogy igénybe vegyenek fejlesztési és terápiás programokat - amelyek segítségével akár a tanulási eredményekben is javulást érhet el a gyermek.
Az elmúlt évek tapasztalata azt mutatja, hogy egyre több gyereknek vannak tanulási, magatartási,szociális problémái. Ezek hátterében sokszor idegrendszeri éretlenség áll.
Szakemberek szerint vannak konkrét jelek, amikre érdemes figyelni a szülőknek már csecsemőkortól:
- tartós táplálkozási nehézség;
- nehéz megnyugtathatóság;
- alvászavar;
- késői beszédindulás;
- beszédértés,- észlelés nehézsége;
- sikertelen szobatisztaság;
- észlelési funkciók gyengesége (látás, hallás, tapintás, stb.);
- figyelem rövidsége, gyengesége;
- eltérő izomtónus;
- megkésett / eltérő mozgásfejlődés;
- egyensúlyzavar;
- csecsemőkori reflexek tartós fennmaradása;
- finommotorika, garfomotorika gyengesége;
- mozgáskoordináció gyengesége, pontatlan mozgáskivitelezés;
- új mozgások tanulásának gyengesége, lassúsága;
- erőadagolási problémák;
- emlékezeti gyengeség;
- gyenge szabálykövetés, feladattudat.
Ezek előrevetíthetik a későbbi sikeres iskolai beválás esetleges nehézségeit - mondta el a Pénzcentrumnak Joó-Kiss Renáta egyéni és csoportos TSMT terapeuta, NILD fejlesztő. ABubi Gyermekfejlesztő Központ szakértőjének tapasztalatai szerint minél korábban kezdenek el ezzel foglalkozni a szülők, annál hamarabb várható pozitív változás, fejlődés. Érdemes már az első jeleknél odafigyelni ezekre, és szakemberhez fordulni.
Ugyanakkor a közoktatásban, óvodában, iskolában leginkább nagy létszámú csoportok, osztályok működnek, nincs lehetőség személyre szabottan foglalkozni a gyerekekkel. Ráadásul ha ki is derül, hogy probléma van bizonyos területeken, nem mindig van lehetőség, szakember, vagy idő a fejlesztésre az intézményi keretek között.
Épp ezért egyre többen veszik igénybe a speciális fejlesztőközpontokat, ahol komplex fejlesztés folyik: különböző mozgásfejlesztések, iskola-előkészítő, részképesség-fejlesztés, logopédia,gyermekpszichológia.
Joó-Kiss Renáta elmondta: a legfontosabb, hogy minden terápiát egy átfogó vizsgálat előzzön meg. A cél ugyanis az, hogy valóban személyre szabott terápiát kaphassanak a gyerekek. Fontos szempont kell, hogy legyen a szülők számára, hogy olyan fejlesztőközpontot válasszanak, ahol egyéni és csoportos formában is van lehetőség a fejlesztésre.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








