A Pénzcentrum 2025. április 26.-i hírösszefoglalója, deviza árfolyamai, az EuroJackpot nyerőszámai, heti akciók és várható időjárás egy helyen!

A legtöbb munkaadó abban bízik, hogy idén javul vagy legalább stagnál a pénzügyi-gazdasági helyzete. A többé-kevésbé optimista várakozások minden második munkáltatót létszámbővítésre sarkallnak, amihez a kialakult toborzási folyamataikat és eszközeiket fogják optimalizálni, hogy költséghatékonyan és minél gyorsabban megtalálják a megfelelő jelölteket.
Év elején 440 magyarországi munkáltató válasza alapján készítette el elemzését a Profession.hu a cégek 2025-re vonatkozó kilátásairól, terveiről. A munkáltatók többsége vagy a pénzügyi-gazdasági helyzetük javulásával (43%) vagy stagnálásával (34%) számol, minden második cég (48%) pedig létszámbővítést tervez.
„Szeptemberben bizakodó jövőképet vázoltak a magyarországi vállalatok; ez azóta is kitart: inkább optimisták az idei kilátásaikkal kapcsolatban mind a foglalkoztatottak létszámát, mind a gazdasági helyzetüket tekintve” – mondta el Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője. „Januárban tízből négy-öt cég számolt be várható üzleti, illetve létszámnövekedésről, míg további három-négy változatlanságot, és mindössze egy prognosztizál csökkenést az idei évre” – foglalta össze a 2025-ös munkáltatói kilátásokat a felmérés alapján a szakértő.
Lerövidül a munkaerő-keresésre fordított idő
A változatlan toborzási büdzsével párhuzamosan az eszköz- és csatornahasználatban a piaci szereplők egy része törekszik az optimalizálásra: 21%-uk bővíti az eszközrendszerét, 74% pedig a tavaly használtakkal dolgozik majd. Az új kollégák felkeresésére és megszerzésére allokált humánerőforrásban stagnálás várható: a toborzási és kiválasztási feladatokkal foglalkozók számát a válaszadók 81%-a hagyja változatlanul az idén.
Mindemellett az elmúlt éveknél dinamikusabb munkaerőpiacot vizionálnak az érintettek: egyre kevesebben vannak azok, akik szerint hosszabb lesz az üres pozíciók betöltéséhez szükséges idő. Sőt, ezzel párhuzamosan a cégek 15%-a még ennél is optimistább és azt gondolja, hogy nem csak, hogy nem romlik a helyzet, de kifejezetten gyorsabban tudják majd megtalálni és leszerződtetni az új munkaerőt.
Hol keresik az új kollégákat a munkáltatók?
Továbbra is az állásportálok a legnépszerűbbek a rendelkezésre álló csatornák között: szinte minden cég (86%) ezekre támaszkodik az új kollégák megtalálásában idén is. A vállalatok egy csoportja másodlagos toborzási csatornaként az ismeretségekre számít: minden második szervezet fogja potenciális jelöltjeit ajánlások alapján (is) keresni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Amikor a toborzási csatornákat tervezik a szakemberek, azok kiválasztásában továbbra is a legfontosabb értékek a hirdetők számára a minőség és a hatékonyság, ezek alapján választanak a lehetséges megoldások közül. „Az idő- és költségmegtakarítás mellett fontos szempont még, hogy az adott eszközzel mennyire tudnak a HR-esek pontosan célozni, hogy a számukra megfelelő potenciális jelölteket érhessék el. A célirányos kommunikációval jelentősen csökkenthető a toborzás ideje, amivel végsősoron emberi és anyagi erőforrásokat spórol meg a cég. Ezért is nagyon fontos a tudatos tervezés, időzítés és eszközválasztás” – hívta fel a figyelmet Dencső Blanka.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


