A Magyar Állami Operaház főigazgatója és az 1 332 dolgozót képviselő szakszervezetek elnökei csütörtökön aláírták az új kollektív szerződést.
Meeting közben elmegy az internet, nem kapunk választ a határidős kérdéseinkre és pont a legrosszabbkor adja meg magát a nyomtató? Nem csoda, hogy sokaknak rémálom a home office utáni világ: a magyar irodai dolgozók 80 százaléka elégedetlen a munkahelyi folyamatokkal, és leginkább az bosszantja őket, ha nem kapnak azonnal választ a kérdéseikre. Egy friss kutatás most felmérte, mi zavarja leginkább a magyarokat az irodai helyzetekben és hogyan engedik ki a gőzt.
Ha szidtuk már a munkahelyünket a lassú kommunikáció, a kaotikus papírozás vagy a nehézkes szervezés miatt, új megvilágításba helyezheti a mindennapjainkat a TOPdesk Magyarország friss kutatása. Az eredmények szerint ugyanis a probléma nem egyedi: a magyar irodai dolgozók 80 százaléka elégedetlen ezekkel a folyamatokkal. A felmérés nem csak azt vizsgálta, milyen tipikus problémák bosszantják leginkább a magyar irodai dolgozókat, de azt is, hogyan kezelik az ebből fakadó frusztrációt.
A legidegesítőbb tényezők
A kutatás szerint az bosszant minket a leginkább, amikor túl lassan kapunk választ a házon belüli megkereséseinkre, kérdéseinkre. Ráadásul a választ, amit kapunk, jellemzően nem is tartjuk kielégítőnek. De komoly fejfájást okoz az informatikai problémák megoldása is: tízből mindössze négy munkavállaló kap 24 órán belül megnyugtató választ az ilyen jellegű kérdéseire. Tehát jellemzően sokat kell várnunk arra, hogy például engedélyt kapjunk egy új program telepítésére a rendszergazdától, vagy, hogy hozzáférést kapjunk egy új nyomtatóhoz.
Nem a legjobb barátunk a nyomtató
Nem véletlen az sem, hogy az irodai munkáról szóló sorozatokban gyakran dedikált részt kap a nyomtató technikai problémái körüli kálvária, ugyanis az IT-eszközök közül a nyomtatókkal gyűlik meg leggyakrabban a bajunk. A második és harmadik helyen az új programok telepítése és a levelezőrendszerrel kapcsolatos fennakadások állnak.
Bosszankodunk és káromkodunk
Amikor a munkánkat akadályozó problémával szembesülünk, nem igazán tudunk higgadtak maradni: a válaszadók kevesebb mint negyede képes erre a saját bevallása szerint. A legtöbben csendben bosszankodnak vagy káromkodással vezetik le a frusztrációjukat. A kitöltők egytizede úgy küzd meg a helyzettel, hogy kimegy pár percre a szabad levegőre, de szerencsére csak 5 százalékuk kezd el ilyenkor csapkodni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Még ma is papírozunk
Bár digitális megoldások végtelenül széles választéka áll rendelkezésünkre, a kutatás szerint még ma is ugyanolyan megszokott a papíralapú vagy akár a személyes ügyintézés, mint évekkel ezelőtt volt. A céges helyiségek és eszközök, például tárgyalótermek, projektorok, autók foglalását például a válaszadók negyede személyesen intézi az illetékesnél, az új munkavállalókat pedig még mindig gyakran papíralapú információs csomag várja.
A magyar irodai dolgozók alig több, mint 10 százaléka használ valamilyen digitális feladat- vagy szolgáltatáskezelő rendszert, holott ezek jelentősen megkönnyítik a mindennapos fennakadások kezelését, így a dolgozók összességében is elégedettebbek lesznek. Az ilyen rendszerekben például egyetlen felületen kérhetnek hozzáféréseket, jelenthetnek be a papírelakadást a nyomtatóban, vagy adhatják le az igényüket egy új billentyűzetre
– árulta el Zakrzewski Anita, a TOPdesk értékesítési menedzsere.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ékszerre utazott az emberi szarka
- Valami furcsa tárgyat kergetnek a japánok az űrben az emberiség jövője érdekében
- Gyurcsány Ferenc megfejtette Magyar Péter titkát
- Még egy nagy baj a Balatonnál
- A levegőből aratott a halál egy kínai nagyvárosban
- Az európai védelmi politikáról nyitna vitát Emanuel Macron