Elkészült az első, "pincétől a padlásig" felújított szakasz, január 3-tól újra járnak a vonatok Vác és Diósjenő között - közölte a MÁV-csoport szombat délután az...
A hazai keresetük többszörösét is megkapják a magyar masiniszták Ausztriában, ha egy kicsit beszélnek németül - írja a Világgazdaság.
A felpörgött képzésnek köszönhetően jelenleg van elég mozdonyvezető, de kényes az egyensúly. A magyar masiniszták szerény németnyelv-tudással is könnyen kapnak munkát külföldön az itteni keresetek többszöröséért. Becslések szerint hatvan-hetvenen dolgozhatnak Ausztriában.
- mondta a Világgazdaságnak Németh Nándor, a DB Cargo ügyvezető igazgatója.
MÁV szerint viszont a vasúti járművezetői igazolvány mellett szüksége van olyan kiegészítő tanúsítványra is, amelyben szerepel, hogy van-e Ausztriában érvényes vizsgája, németnyelv-ismerete, és hogy mely vasútvonalakon vezethet. A cégnek jelenleg nincs ilyen "értéktöbblettel" rendelkező munkavállalója. A nála végzett mozdonyvezetők vállalják, hogy a képzés megszerzése után öt évig a cégnél dolgoznak.
A MÁV-nak már majdnem elég a meglévő, közel 2900 masiniszta, kiképzésük 720-900 ezer forintba került és 12-18 hónapig tartott. Egy kizárólag FLIRT vonatot vezető dolgozó kezdő fizetése 195 ezer forint, 35 százalékos műszakpótlékkal, rendkívüli munkavégzés esetén akár 150 százalékos pluszdíjazással és számos más juttatással. A több mozdonytípusból is vizsgát tett mozdonyvezető pénze 223 ezer forinttal indul, a teljes állományúak bruttó átlaga több mint 410 ezer forint.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








