Azahriah szerint nem a siker hajszolásának, hanem a zene iránti szeretetnek és a kísérletezési vágynak kellene az alkotás fő motivációjának lennie.
Már fiatal korában is a tudatos pénzügyekre tanítja lányát Szabó Győző. A színművész a zsebpénzért cserébe ugyanis elvárja, hogy némi munkát is végezzen Bori. A pénzügyi nevelést egyébként tényleg nem ártana korán elkezdeni, aminek csak egyik formája a gyerek által szabadon beosztott zsebpénz. Érdemes lehet játékosan megtanítani, hogyan ossza be a gyerek a pénzt, ezzel ugyanis sokkal egészségesebben állhatnak majd felnőtt korukban a pénzügyi döntésekhez.
Szabó Győző már fiatal korban elkezdte a munka hasznosságára és a pénz beosztására tanítani lányát.
- mondta a színész a Blikknek adott interjújában.
Persze a pénzügyi tudatosság nemcsak a hírességeknek fontos. Mivel ezt (egyelőre) nem tanítják az iskolákban, így a szülők feladata megtanítani, hogyan bánjon a gyerek a pénzzel. A felmérések szerint egyébként csak minden második szülő beszél pénzügyekről a gyerekével és csak minden harmadik családban szokás a rendszeres zsebpénz.
Eltérő, mennyi zsebpénzt adnak a szülők a gyerekeknek,
- A 6 éven aluliak kevesebb, mint 500 forintot,
- a 7-14 évesek 500-1000 forintot,
- a 15 év felettiek pedig 2-5 ezer forintot kapnak havonta.
Hogyan kezdjünk neki?
Pedig pont a zsebpénzzel tudjuk megtanítani a gyereket arra, hogyan ossza be a rendelkezésére álló fix összeget, hogyan spóroljanak nagyobb célokra. Persze nem ez az egyetlen módja a tudatosságra nevelésnek.
- mondta korábban a Pénzcentrum kérdésére Mihály Nikolett gazdaságpszichológus.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A játékos találkozás a pénzzel azért is fontos, mert nem okoz feszültséget, stresszt a gyerekben, így az anyagi döntések később sem okoznak feszültséget.
Címlapkép: MTI / Kallos Bea
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








