Magyarországon a munkavállalók több mint fele kap béren kívüli juttatást, míg 42 százalékuk 2010 első negyedévében nem kapott semmiféle juttatást a munkabérén kívül, a második negyedévben pedig a válaszadók 39 százaléka számolt be ugyanerről - derül ki a Workania állásportál felmérésének legfrissebb adataiból.
A leggyakoribb juttatás 2010 első félévében a munkába járás költségeinek térítése, a munkavállalók negyede számolhat ezzel. Ezt követi a mobiltelefon költségeinek megtérítése: az alkalmazottak 18 százaléka használhatta céges mobiltelefonját magáncélokra is az év második negyedévében. A munkáltató által finanszírozott képzéseken a munkavállalók 14 százaléka vehetett részt az első, 17 százalékuk a második negyedévben.
A pozíciók szerinti összehasonlításból az derül ki, hogy a vállalati hierarchia csúcsa felé csökken azoknak az aránya, akik semmilyen béren kívüli juttatással nem számolhatnak. A segédmunkások 60 százaléka semmilyen egyéb juttatást nem kap munkáltatójától a vizsgálatban szereplő juttatások közül.
A szolgáltatási szektorban dolgozó szakképzett munkaerő kategóriában ez az arány 52 százalék, az adminisztratív alkalmazottaknál 46 százalék, a műszaki területen szakképzett munkaerő csoportjában 34 százalék, a nem műszaki területen szakképzett munkaerő kategóriában pedig 38 százalék. A középvezetői pozícióban dolgozóknak csak 27 százaléka, a felsővezetők 20 százaléka számolt be arról, hogy munkabérén kívül nem kap más juttatást a munkáltatójától.
A nagyobb cégeknél a munkába járás költségeinek megtérítése gyakoribb, mint a kisebbeknél: a 10 alkalmazottnál kisebb vállalkozás dolgozóinak 18 százaléka, az 51-250 alkalmazottat foglalkoztató cégeknél dolgozók 28 százaléka, a 251-1.000 fős cégek alkalmazottainak 31 százaléka, az ennél nagyobb vállalatok munkavállalóinak harmada számíthat ilyen költségtérítésre.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Ez a videó lehet a "kármentés" Katalin hercegné balul elsült fotója után
- Lecsapott a rendőrség az ütközéssel végződött gyorsulási verseny miatt - fotók
- Bravúros műtétet végeztek el Szolnokon
- Joe Biden: ez vörös vonal
- Kiszivárgott a titok: rejtélyes Taurus-ülés volt a Bundestagban
- Történelmi felfedezés: egy kárpátaljai településen élhettek a legrégebbi ismert európaiak