Magyarországon a munkavállalók több mint fele kap béren kívüli juttatást, míg 42 százalékuk 2010 első negyedévében nem kapott semmiféle juttatást a munkabérén kívül, a második negyedévben pedig a válaszadók 39 százaléka számolt be ugyanerről - derül ki a Workania állásportál felmérésének legfrissebb adataiból.
A leggyakoribb juttatás 2010 első félévében a munkába járás költségeinek térítése, a munkavállalók negyede számolhat ezzel. Ezt követi a mobiltelefon költségeinek megtérítése: az alkalmazottak 18 százaléka használhatta céges mobiltelefonját magáncélokra is az év második negyedévében. A munkáltató által finanszírozott képzéseken a munkavállalók 14 százaléka vehetett részt az első, 17 százalékuk a második negyedévben.
A pozíciók szerinti összehasonlításból az derül ki, hogy a vállalati hierarchia csúcsa felé csökken azoknak az aránya, akik semmilyen béren kívüli juttatással nem számolhatnak. A segédmunkások 60 százaléka semmilyen egyéb juttatást nem kap munkáltatójától a vizsgálatban szereplő juttatások közül.
A szolgáltatási szektorban dolgozó szakképzett munkaerő kategóriában ez az arány 52 százalék, az adminisztratív alkalmazottaknál 46 százalék, a műszaki területen szakképzett munkaerő csoportjában 34 százalék, a nem műszaki területen szakképzett munkaerő kategóriában pedig 38 százalék. A középvezetői pozícióban dolgozóknak csak 27 százaléka, a felsővezetők 20 százaléka számolt be arról, hogy munkabérén kívül nem kap más juttatást a munkáltatójától.
A nagyobb cégeknél a munkába járás költségeinek megtérítése gyakoribb, mint a kisebbeknél: a 10 alkalmazottnál kisebb vállalkozás dolgozóinak 18 százaléka, az 51-250 alkalmazottat foglalkoztató cégeknél dolgozók 28 százaléka, a 251-1.000 fős cégek alkalmazottainak 31 százaléka, az ennél nagyobb vállalatok munkavállalóinak harmada számíthat ilyen költségtérítésre.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea