Egyelőre nem látszanak az egyszerűsített vállalkozói adó (eva) törvény hatálya alóli kijelentkezési hullám jelei a kérelmek feldolgozása során. Pedig az evás vállalkozásoknak idéntől magasabb kulcsot kell fizetniük, és az alkalmazottak után tipikusan magasabb járulékalappal kell számolniuk.
Ugyan még végleges statisztikák nincsenek, de a szakemberek és az adóhivatal munkatársai is egybehangzóan állítják: nem várható, hogy az evások száma radikálisan lecsökkenne 2010-ben - írja mai számában a Világgazdaság.
A 2010. évre vonatkozóan az eva törvény hatálya alá bejelentkezésre illetve az az alóli kijelentkezésre az adózóknak összesen 21 napjuk állt rendelkezésre még tavaly december 1-je és december 21-e között.
Az átjelentkezési döntés során érdemes volt megfontolni a vállalkozóknak, hogy az idén január 1-jétől hatályos 30%-os eva kulccsal is megéri-e egyszerűbben adózniuk. A legtöbb evázónak valószínűleg nem érte meg váltani. A magasabb eva kulcsot ugyanis valamelyest kompenzálhatja a tavaly július 1-jén 20%-ról 25%-ra emelkedő áfa kulcs, mivel az adóemeléssel - ugyanakkora nettó forgalom mellett - a vállalkozásoknak emelkedett a bruttó árbevételük.
Nem csak az evázóknak lehet rossz hír, de őket jó eséllyel érintheti, hogy 2010-től megváltoztak a járulékfizetési szabályok. Idéntől már nem a minimálbér arányában várja el a járulékok megfizetését az állam, hanem a tevékenységre jellemző kereset alapján, ami sok esetben járulékalap-növekedést eredményezhet. Könnyítés ugyanakkor minden vállalkozás számára, hogy 2010 januárjától a munkaadók összes járulékfizetési kötelezettsége (27%-ra) öt százalékponttal csökkent.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







