Manapság már közel sem annyira szezonális a céges reprezentációs célú ajándékozás, mint öt évvel ezelőtt volt, amikor is a piacon működő vállalkozások a forgalmuk ötven százalékát hozták a decemberi időszakban-írja a Napi Gazdaság.
Ma már a nagyjából 10 milliárd forint forgalmú szegmens jelentősebb részét az évközi reprezentációs költségek adják, karácsonyra a bevételek 30 százaléka marad.
Az is gyakran előfordul - és nem csupán a válság miatt -, hogy a cégek annyira megvágják a repibüdzsét, hogy az üzleti partnereknek csak egy szépen "becsomagolt" elektronikus levél jut.
Továbbra sem ritka, hogy a nagyobb vállalatok több millió forintot költenek el a piacon, de a cég kiterjedt partneri hálózatára tekintettel ebbe legfeljebb egy palack bor fér bele fejenként. A cégek többsége jellemzően néhány százezer forintot szán a célra, a köztes érték félmillió forint körül alakul és majdnem mindig valami egyedire, az átlagostól eltérőre vonatkozik.
Tény azonban, hogy a fejenként számolt maximum 2-4 ezer forintos értékhatárba különleges ajándék nem nagyon fér bele. Tihanyi Gábor, a Prestige Present Kft. egyik tulajdonosa szerint az utóbbi időben a borok, kuglófok, sütemények és prémium csokoládék a legkedveltebb ajándéktárgyak.
Rettenetes állapotban a magyar dolgozók mentális egészsége: mindennapos a stressz, szorongás, kiégés
Nem csak a toborzás, a megtartás is komoly kihívásokat állít a munkáltatók elé a pénzügyi és számviteli szektorban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Egy hónapos eltolódás várható a Balatonnál az extrém időjárás miatt
- Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, nagyon kell rájuk figyelni
- Közeledik a nyárias meleg, lehet vágni a centit - mutatjuk, mikor érkezik
- Nyugdíjjogosultság – így lehet szolgálati időt vásárolni
- Hajmeresztő videó: egy furgonos úgy vélte, vele van az erő
- Kiderült, mikor nyitja első magyarországi üzletét a Primark