Alaposan átrendezte a toborzási piacot az internet: az álláshirdetések megjelentetése, illetve a pozíciók megpályázása is már a világhálón történik, ráadásul már nemcsak képet, videót is lehet hozzá csatolni. A HR Portal annak járt utána, hogy a külföldön már ismert "hangos álláshirdetés" mennyiben formálja át a HR-esek munkáját. A Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének elnöke szerint ez az újdonság megfelelően használva kiváló lehetőség - elsősorban - a munkáltatók számára, hiszen általa lerövidülhet a kiválasztás.
A magyar munkaadók számára hosszú ideig kizárólag a nyomtatott sajtó biztosított lehetőséget álláshirdetéseik megjelentetésére, de néhány évvel ezelőtt az internet térhódítása radikálisan átrendezte a toborzási piacot. Az aktív munkakeresők többsége ma már inkább az internetet bújja állás reményében, így nem csoda, hogy a munkaerőre éhes cégek is a világhálót preferálják.
Külföldön már olyan újdonságok is betörtek a toborzási gyakorlatba, miszerint hangformátumban tárolt podcast interjúkon keresztül lehet meghirdetni az állásokat, így a munkavállalók kvázi "személyesen találkozhatnak" az állást ajánlóval. A JobsinPods.com odáig ment, hogy ötvözte az online álláshirdetéseket a cég HR-eseivel készített interjúk kivonataival. Vagyis az új toborzási weboldalon nemcsak álláshirdetések közt böngészhetünk, hanem az adott cég HR-eseivel és menedzsereivel készített interjúk kivonataiban is elmélyedhetünk. A munkáltatók kapnak egy linket a saját interjúikhoz, amiket weboldalukon elhelyezhetnek. Az összes szükséges számítógépes támogatást és online szoftvert a JobsinPods adja, így nem szükséges semmiféle különleges IT-szaktudás vagy tapasztalat az alkalmazásához.
De vajon a magyar toborzási piac készen áll-e ezen újdonságokra? Mennyire van jelen az álláshirdetéshez csatolt videó, és hogyan vélekednek erről a HR szakemberek?
A cikk folytatásához kattintson ide.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában
- Idén sem maradt el a keresztrefeszítés és önkorbácsolás a Fülöp-szigeteken
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt