Alaposan átrendezte a toborzási piacot az internet: az álláshirdetések megjelentetése, illetve a pozíciók megpályázása is már a világhálón történik, ráadásul már nemcsak képet, videót is lehet hozzá csatolni. A HR Portal annak járt utána, hogy a külföldön már ismert "hangos álláshirdetés" mennyiben formálja át a HR-esek munkáját. A Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének elnöke szerint ez az újdonság megfelelően használva kiváló lehetőség - elsősorban - a munkáltatók számára, hiszen általa lerövidülhet a kiválasztás.
A magyar munkaadók számára hosszú ideig kizárólag a nyomtatott sajtó biztosított lehetőséget álláshirdetéseik megjelentetésére, de néhány évvel ezelőtt az internet térhódítása radikálisan átrendezte a toborzási piacot. Az aktív munkakeresők többsége ma már inkább az internetet bújja állás reményében, így nem csoda, hogy a munkaerőre éhes cégek is a világhálót preferálják.
Külföldön már olyan újdonságok is betörtek a toborzási gyakorlatba, miszerint hangformátumban tárolt podcast interjúkon keresztül lehet meghirdetni az állásokat, így a munkavállalók kvázi "személyesen találkozhatnak" az állást ajánlóval. A JobsinPods.com odáig ment, hogy ötvözte az online álláshirdetéseket a cég HR-eseivel készített interjúk kivonataival. Vagyis az új toborzási weboldalon nemcsak álláshirdetések közt böngészhetünk, hanem az adott cég HR-eseivel és menedzsereivel készített interjúk kivonataiban is elmélyedhetünk. A munkáltatók kapnak egy linket a saját interjúikhoz, amiket weboldalukon elhelyezhetnek. Az összes szükséges számítógépes támogatást és online szoftvert a JobsinPods adja, így nem szükséges semmiféle különleges IT-szaktudás vagy tapasztalat az alkalmazásához.
De vajon a magyar toborzási piac készen áll-e ezen újdonságokra? Mennyire van jelen az álláshirdetéshez csatolt videó, és hogyan vélekednek erről a HR szakemberek?
A cikk folytatásához kattintson ide.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








