Januárban harmadával kevesebb állást hirdettek meg, mint tavaly szeptemberben. Az elmúlt hónapokban folyamatosan nőtt ugyanakkor az egy hirdetésre jelentkezők száma: januárban átlagosan kétszer-háromszor annyian pályáztak egy állásra, mint négy hónappal korábban.
A Workania állásportál munkatársai januári kutatásukban azt vizsgálták, milyen változásokat tapasztaltak a munkaerőpiacon az év első hónapjában a tavalyi azonos időszakhoz, valamint 2008 szeptemberéhez képest, a válság kitörését közvetlenül megelőzően: mennyi és milyen az eltérés a meghirdetett állások és a pályázók száma között.
Januárban harmadával kevesebb állást hirdettek meg, mint tavaly szeptemberben. Ez azonban nem lineáris csökkenés eredménye: októberben mintegy öt százalékkal nőtt a hirdetések száma az előző havihoz képest, novemberben azonban jelentős, 34 százalékos csökkenés következett, amit decemberben újabb húszszázalékos visszaesés követett. Bár januárban ismét 16 százalékos emelkedést tapasztaltak a szakemberek, az ajánlatok mennyisége összességében messze elmarad a tavaly őszitől.
Jelentősen és folyamatosan nőtt ugyanakkor az egy hirdetésre jelentkezők száma: januárban átlagosan kétszer-háromszor annyian pályáztak egy állásra, mint négy hónappal korábban. A legtöbb ajánlat az értékesítésben, kereskedelemben jártas dolgozókat szólítja meg. Továbbra is sok cég keres informatikai, pénzügyi, számviteli, adminisztrációs tudással rendelkezőket, őket a gépipar, a gyártási területek, a logisztika, a szállítmányozás, az ügyféltámogatás, az építőipar, az ingatlan, az egészségügyi és a szociális szféra szakemberei követik a sorban.
A gép- és az építőiparban nyolcvan százalékkal többen keresnek állást, mint egy évvel korábban, a vendéglátóiparban hatvan százalékkal, az autóiparban megközelítőleg felével nőtt az aktívan kutatók száma. Nagyjából ugyanennyivel többen szeretnének elhelyezkedni, állást változtatni a gyártás, valamint az informatika területén is. Negyven százalékkal nőtt a biztonsággal, védelemmel kapcsolatos munkát keresők száma is, csakúgy, mint a kereskedelmi, értékesítési vagy az elektronikai területen elhelyezkedni kívánóké.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








