Ma van az új, vagyoni típusú cégautóadó első befizetésének határideje: ezzel a vállalkozások és az adó alanyának számító magánszemélyek a februári és márciusi adófizetési kötelezettségüknek tesznek eleget.
Pontosabban a személygépkocsi használata után költséget elszámoló magánszemélyek - a vállalkozások mellett ugyanis ők számítanak még az adó alanyának - "bevezetésképpen" csak egy hónap után róják le az új közterhet, a szabályozás szerint ugyanis az adófizetési kötelezettség a költségelszámolást követő hónapra vonatkozik - a februári költségek alapján tehát a márciusi adót kell bevallani és befizetni április 20-ig. A következő negyedév után, július 20-ig ugyanakkor már háromhavi adótételt kell leróni az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalnak (APEH), feltéve, hogy minden hónapban felmerült a személygépkocsihoz kötődő költség, adót ugyanis csak e hónapok után kell fizetni.
A költségelszámolásnak ugyanakkor csak a magánszemély tulajdonosok esetében van jelentősége. A vállalkozások - a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek - ugyanis mindenképpen kötelesek befizetni a cégautóadót. (A korábbi cégautóadót csak a vállalati járművek magáncélú használata után kellett leróni - általában ezért igyekeztek a társaságok részletes útnyilvántartás segítségével bizonyítani, hogy ilyenről nincs szó.) Az új szabályozás különösen az evás cégek számára rossz hír: az egyszerűsített vállalkozói adó ugyanis tavaly még magában foglalta a cégautóadót is, 2009. február 1-jétől azonban már nem. Ezek a társaságok - evások lévén - ugyanakkor költséget sem számolhatnak el. Igaz, éppen ez utóbbi kitétel mentesíti az ilyen egyéni vállalkozókat az adófizetők köréből, számukra tehát a változás nem előnytelen.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








