Ma van az új, vagyoni típusú cégautóadó első befizetésének határideje: ezzel a vállalkozások és az adó alanyának számító magánszemélyek a februári és márciusi adófizetési kötelezettségüknek tesznek eleget.
Pontosabban a személygépkocsi használata után költséget elszámoló magánszemélyek - a vállalkozások mellett ugyanis ők számítanak még az adó alanyának - "bevezetésképpen" csak egy hónap után róják le az új közterhet, a szabályozás szerint ugyanis az adófizetési kötelezettség a költségelszámolást követő hónapra vonatkozik - a februári költségek alapján tehát a márciusi adót kell bevallani és befizetni április 20-ig. A következő negyedév után, július 20-ig ugyanakkor már háromhavi adótételt kell leróni az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalnak (APEH), feltéve, hogy minden hónapban felmerült a személygépkocsihoz kötődő költség, adót ugyanis csak e hónapok után kell fizetni.
A költségelszámolásnak ugyanakkor csak a magánszemély tulajdonosok esetében van jelentősége. A vállalkozások - a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek - ugyanis mindenképpen kötelesek befizetni a cégautóadót. (A korábbi cégautóadót csak a vállalati járművek magáncélú használata után kellett leróni - általában ezért igyekeztek a társaságok részletes útnyilvántartás segítségével bizonyítani, hogy ilyenről nincs szó.) Az új szabályozás különösen az evás cégek számára rossz hír: az egyszerűsített vállalkozói adó ugyanis tavaly még magában foglalta a cégautóadót is, 2009. február 1-jétől azonban már nem. Ezek a társaságok - evások lévén - ugyanakkor költséget sem számolhatnak el. Igaz, éppen ez utóbbi kitétel mentesíti az ilyen egyéni vállalkozókat az adófizetők köréből, számukra tehát a változás nem előnytelen.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


