A globális pénzügyi válság legalább 20 millió embert tesz munkanélkülivé az Egyesült Nemzetek Szövetsége szerint. Ezzel együtt a munka nélküli emberek száma a világon 210 millióra emelkedhet 2009 végére.
Ez világossá teszi azt is, hogy a kormányoknak nem csak a bankokra kellene fókuszálniuk, hanem az emberekre is, hogy valamilyen segítséget nyújtsanak a munkájukat elvesztőknek.
Így ebben az aspektusban nem túl jó ötlet a válságról mindössze a pénzügyeket érintően beszélni. Arról is tárgyalni kell, hogy a válság maga mennyiben érinti az embereket és hogy milyen hatással van a munkahelyekre és a vállalkozásokra.
A helyzet már itthon is érezhető, egy bonyhádi autóalkatrész gyárban a dolgozók többségét el kell küldeni, ami a szentgotthárdi Opel-gyár után a második magyar üzem, amit közvetlenül érint a válság. Tegnap pedig az Audi magyarországi üzeme is bejelentette, hogy a kölcsönzött munkavállalók számát csökkenti, hogy ezzel csökkentse költségeit...
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








