Az adóreformok kapcsán többször felmerült, hogy meg kellene szüntetni az egyszerűsített vállalkozói adót (eva), de azok szerencséjére, akik ezt az adózási módot választották, ez nem történt meg egyelőre. Továbbá úgy tűnik, hogy nem is lesz szó eltörlésről, "mindössze" átalakításokra lenne szükség - írja a Magyar Hírlap.
Egyes szakemberek szerint az evát átalányadóvá kellene alakítani, és ebben az esetben az evások alanyi áfamentességet kapnának. Tavaly az általuk összesen 143,2 milliárd forint befizetett adóból ugyanis az államháztartás mindössze 50 milliárd forintot látott, mivel a többit áfaként visszaigényelték a vállalkozások.
Ezen a helyzeten javítana a versenyképességi kerekasztal által is támogatott javaslat. Sokak szerint ugyanis nincs értelme, hogy beszedik az adót, aztán visszaadják. Az evára viszont szüksége van a gazdaságnak, így azt nem megszüntetni kell.
De probléma lehet az EU előtt a javaslattal, mivel nem biztos, hogy elfogadnák áfamentesnek az eva 25 millió forintos értékhatárát, mivel jelenleg Magyarországon az alanyi adómentesség határa 4 millió forint, mezőgazdasági kistermelőknél pedig 6 millió forint. Ha ez az út nem járható, akkor lehetőség még az eva értékhatárának csökkentése is, bár nyilván ezt nem sokan támogatnák...
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








