A rendőrségi és a vámkommandó bevetési egységeivel megerősítet nyomozócsoportok, összesen 150 rendőr és vámnyomozó csapott le egy időben húsz helyszínen az eddigi legnagyobb számlagyárat üzemeltető bűnszervezetre. A június 6-án lezajlott akcióban - 13 személyt vettek őrizetbe (három grúz származású, a többi magyar). Pénteken a bíróság valamennyiüket letartóztatta - írja a Népszabadság.
Novemberben a VPOP és az NNI vezetői közös nyomozócsoport felállításáról döntöttek. Több mint féléves nyomozás eredményeképpen fokozatosan körvonalazódtak az eddigi legnagyobb, csempészetre, áfacsalásra és áruhamisításra specializálódott bűnszervezet körvonalai.
A szervezet nem márkás műszaki cikkeket importált az Európai Unióba. Hamis, a valódi ár töredékéről kiállított számlákkal Bécsben vámoltatták el a szállítmányokat, azzal, hogy azokat Magyarországon és Lengyelországban hozzák majd kereskedelmi forgalomba. Ausztriában ezért csak vámot kellett fizetniük, az uniós szabályok szerint ugyanis az importáfát mindig ott kell rendezni, ahol az árut ténylegesen kereskedelmi forgalomba hozzák.
A Bécsben elvámolt áruk azonban hivatalosan soha nem jutottak el Budapestre, de Varsóba sem. Útközben világmárkák termékjelzéseivel, szinte tökéletes hamis címkéivel, logóival és hologramos védelmet is nyújtó termékazonosítókkal látták el azokat, majd multinacionális vállalatok hazai kereskedelmi láncainak adták el a termékeket. A szállítmányokat hamis számlákkal értékesítették, azt a látszatot keltve, mintha azokat viszonteladókként ők már egy magyar kereskedőtől vásárolták volna.
A számlákat az eddigi legnagyobb számlagyárban állították elő, amely a nyomozás eddigi adatai szerint 2001-től máig 12 623 számlát bocsátott ki 11 milliárd forintot meghaladó értékben. Csak az e számlákkal elcsalt áfa összege meghaladja a 2,5 milliárd forintot.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nagy János országos vámparancsnok azt mondta: a számlagyártól hamis számlát vásárló összesen 1800 cég mindegyike számíthat az elkövetkező hetekben, hónapokban adóellenőrzésre. Akkor is, ha időközben - aki tehette - önrevíziót hajtott végre, és befizette a hamis számlával csökkentett nyeresége után meg nem fizetett adókat.
A csak látszólag márkás áruk ma még a nagy áruházak polcain vannak, s bárki abban a hitben vásárolhatja meg az olcsó és "akciós" plazmatévéket, háztartási gépeket és hasonló holmikat, hogy neves gyártó árujához jut.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








