Bár a hazai és a közösségi jog is előírja, hogy az azonos értékű munkavállalók azonos bérezésben részesüljenek, valószínűleg senkit sem lep meg az a tény, hogy a gyakorlatban a bérek régiónként erős eltéréseket mutatnak - írja a Világgazdaság.
A törvényben garantált jogok érvényesítése érdekében próbapert fontolgat a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége, melynek végeredménye sok hazai nagyvállalatot, többek között kereskedelmi láncokat, gyógyszer-nagykereskedéseket, gyártó cégeket, a pénzügyi szektor képviselőit, sőt több állami vállalatot is érzékenyen érinthet.
A Magyar Posta Zrt. humánerőforrás-gazdálkodási igazgatója, Potykievicz Tamás és a Budapest Bank vezérigazgató-helyettese, Rolek Ferenc is irreálisnak tartja az az elképzelést, hogy az ország és európai más-más pontjain ugyanolyan bérezésben részesítsék az alkalmazottakat.
Potykievicz Tamás szerint természetes, hogy a bérezés a telephely méretétől, üzleti értékétől, a személyes béralkutól és a megélhetési költségek is befolyásolják az egyéni fizetéseket.
Különösen érzékenyen érintheti a próbaper a kereskedelmi láncokat, a Tesco-t, a Metro-t és a Spart, mivel ezek rendkívül nagy szórással dolgoznak bármelyik pozíciót is vesszük nagyító alá. A Hewlett Human Tanácsadó Kft. 2006-os kompenzációs adatbázisából kiderül, hogy akár 2-3 milliós eltérés is lehet a kelet-magyarországi és a egy fővárosi éves keresetek között.
Óriási különbségek tapasztalhatók a régiókban jellemző átlagfizetéseket tekintve is, az Állami Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint a közép-magyarországi és az észak-alföldi régió között akár 50 százaléknyi is lehet a különbség az előbbi javára.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








