2005. január-augusztus időszakban a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma kismértékben emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele számottevően nőtt.
2005. január-augusztus időszakban a kereskedelmi szálláshelyekre közel 2.4 millió külföldi vendég érkezett, akik 7.6 millió vendégéjszakát töltöttek el. 2004 azonos időszakához képest 5%-kal több vendég 1%-kal több éjszakát töltött el a szálláshelyeken.
Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek töltötték el a külföldivendég-éjszakák több mint háromnegyedét, 5.8 millió éjszakát. A szálláshelyeken a legtöbb éjszakát eltöltő német állampolgárok 5%-kal kevesebb éjszakát vettek igénybe az előző év azonos időszakához képest. A fontosabb küldő országok közül a Nagy-Britanniából hazánkba irányuló vendégforgalom kiemelkedő (59%-os) növekedése figyelhető meg.
A szálloda típusú egységek (szállodák és panziók) forgalma 1-5%-kal bővült, az ifjúsági szállók 16%-kal több - külföldiek által igénybe vett - éjszakáról számoltak be. Az üdülőházakban és a kempingekben csökkent az eltöltött vendégéjszakák száma az egy évvel azelőttihez viszonyítva. A gyógyszállodákban 8%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a külföldi állampolgárok. A külföldivendég-forgalom bővülése a Közép-Magyarország régióra koncentrálódott; Észak-Magyarországon és a Közép-Dunántúlon a tavalyihoz hasonló vendégforgalom, a többi régióban 5-10%-os csökkenés figyelhető meg. A külföldi vendégek az első nyolc hónap folyamán átlagosan 3.2 éjszakát töltöttek kereskedelmi szálláshelyen, ami azt jelenti, hogy az átlagos tartózkodási idő 0.1 éjszakával rövidült az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek közel 2.5 millió belföldi vendéget fogadtak, akik több mint 6.3 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 3, a vendégéjszakák száma 2%-kal volt magasabb az egy évvel korábbinál. A szállodai forgalom nagyobb mértékben bővült az átlagosnál: 12%-os volt a vendégek, 11%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A szállodákon belül növekedés a három , négy- és ötcsillagos egységeknél volt. A többi szállástípusban a belföldivendég-forgalom - a vendégéjszakákat tekintve - kisebb-nagyobb mértékben csökkent.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A tervezési-statisztikai régiókat - az Észak-Alföld kivételével - az előző évihez hasonló vagy növekvő belföldivendég-forgalom jellemezte. A belföldi vendégek átlagosan 2.6 éjszakát tartózkodtak a kereskedelmi szálláshelyeken, ami megegyezik az előző év azonos időszakában mért átlagos tartózkodási idővel.
A szállodák átlagosan 48%-os szobakihasználtsággal működtek, ez az előző év azonos időszakában 47% volt.
A kereskedelmi szálláshelyek összesen 142.4 milliárd forint bevételt értek el az első nyolc hónapban, ami folyó áron 12%-os növekedésnek felel meg 2004 azonos időszakához viszonyítva. Az összes bevétel 53%-a szállásdíjakból, 24%-a szálláshelyi vendéglátóegységek forgalmából, 23%-a egyéb szolgáltatásokból származott. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági (H) ágnak a január-augusztus időszakra számított fogyasztóiár-indexe 6%-os növekedést jelzett a megelőző év azonos időszakához képest.
2005. augusztus 31-én több mint 2900 kereskedelmi szálláshely, ezen belül 817 szálloda üzemelt az országban. 2004 augusztusához képest a működő szállodák száma 42-vel, a rendelkezésre álló szállodai szobák száma 2700-zal nőtt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


