A várakozásoknak megfelelően igen dinamikusan, 0.5%-kal emelkedtek a fogyasztói árak az USA-ban egy hónap alatt augusztusban. A maginflációs index 0.1%-os drágulást mutatott, itt a várakozás 0.2% volt. A teljes index jelentős növekedése mögött az energia drágulása húzódott meg.
Az energiaárak egy hónap alatt 5%-kal emelkedtek, mely több mint két évre visszamenőleg a legjelentősebb havi növekedés volt. Az adatok többségét még augusztus 29. előtt gyűjtötték, tehát a Katrina hatást az index még nem tartalmazza. Az üzemanyagárak 8.3%-kal nőttek, az egy évvel korábbi szintnél 31.3%-kal magasabbak.
A fogyasztói árak az egy évvel korábbi szintet 3.6%-kal haladják meg, az éves maginfláció 2.1%-ra rúg.
A továbbra is alacsonynak tekintett maginflációs mutató mellett a FED szeptember 20-án folytathatja kamatemelési sorozatát, a piac 25 bp-os szigorítást vár. Kérdés, hogy a magas energiaárak milyen sebességgel illetve mértékben gyűrűznek át más termékcsoportokba. A maginfláción eddig ez nem igazán látszik.
Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.
Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.
A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.
Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.
- A Fehérvár kiütötte a Honvédot, emberhátrányban nyert a Puskás Akadémia - eredmények, tabella
- Erling Haaland szenzációsan mutatkozott be a Premier League-ben
- Az eddigi legtöbb magyar versenyző indul a Gyulai Memorialon
- Gyógyszer nélkül is létezik Covid-visszaesés
- Nem sikerül betartani a tűzszünetet, folytatódik a rakétaháború Izraelben
- Több baleset miatt torlódik az M7-es autópálya forgalma
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


