A legutóbbi, 2005. május-júniusi Eurobarometer-felmérés szerint Magyarországon az Európai Uniós tagság támogatottsága a mélypontjára esett: a megkérdezett 1014 embernek már csak a 42%-a tartotta "jó dolog"-nak azt, szemben a tavaly őszi felmérés 49%-os arányával. (2003. tavaszán még 63%-os volt a támogatottság.) Mindezzel párhuzamosan a tagság megítélésében semleges álláspontot képviselők aránya folyamatosan emelkedik: idén kora nyáron már 43%-ot tett ki (cseheknél pl. 39% volt ez). Az Európai Unió 25 tagállamában jellemzően 54%-os volt a támogatottság, szemben a tavaly őszi felmérés 56%-os eredményével. A legelégedettebbek a luxemburgiak és a hollandok, míg a leginkább elégedetlenek a svédek és a britek voltak (28%, illetve 27%-os támogatottság).
Arra a kérdésre, hogy az ön országa hasznot húz-e az uniós tagságból, a 25 tagállam átlagában a megkérdezettek 55%-a válaszolt igennel (tavaly ősz: 53%), a nem-ek aránya 33, míg a semleges válaszok aránya 12% volt. Magyarországon a fenti kérdésre a megkérdezettek 47%-a igen-nel, 39%-a nem-mel válaszolt, míg a semlegesek aránya 14%-ot tett ki. Ezekkel az eredményekkel a 25 tagállam között inkább a pesszimisták közé tartoztunk. Az EU imázsát a 25 tagállam szintjén a válaszadók 47%-a tartotta pozitívnak, ez Magyarországon 43% volt. A számos kérdésben megtalálható volt pl. az uniós intézmények megítélése, az alkotmány kérdése, a további bővítéshez való hozzáállás is.
Külön érdemes kitérni a tagsággal kapcsolatos leggyakoribb félelmekre (említés gyakorisága). Ezek között az EU 25 szintjén a megkérdezetteknek (29 ezer fő) pontosan a fele a munkanélküliséget jelölte meg, míg a második helyre a gazdasági helyzet került (27%).
Az Európai Monetáris Uniót (EMU) egy közös fizetőeszközzel (azaz az euróval) az uniós állampolgárok 59%-a támogatta, ez az arány a magyaroknál 64% volt (25% ellenzi és 12% nem tudott választ adni). A 25 tagállam szintjén az állampolgárok szerint az unió vezetőinek leginkább a munkanélküliség csökkentése (47%), illetve a szegénység és a társadalmi kirekesztettség elleni (44%) küzdelem, a béke és a biztonság fokozása a három legfontosabb feladatköre. Magyarországon ezek 53, 52 és 37%-os helyeslést kaptak.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében