A legutóbbi, 2005. május-júniusi Eurobarometer-felmérés szerint Magyarországon az Európai Uniós tagság támogatottsága a mélypontjára esett: a megkérdezett 1014 embernek már csak a 42%-a tartotta "jó dolog"-nak azt, szemben a tavaly őszi felmérés 49%-os arányával. (2003. tavaszán még 63%-os volt a támogatottság.) Mindezzel párhuzamosan a tagság megítélésében semleges álláspontot képviselők aránya folyamatosan emelkedik: idén kora nyáron már 43%-ot tett ki (cseheknél pl. 39% volt ez). Az Európai Unió 25 tagállamában jellemzően 54%-os volt a támogatottság, szemben a tavaly őszi felmérés 56%-os eredményével. A legelégedettebbek a luxemburgiak és a hollandok, míg a leginkább elégedetlenek a svédek és a britek voltak (28%, illetve 27%-os támogatottság).
Arra a kérdésre, hogy az ön országa hasznot húz-e az uniós tagságból, a 25 tagállam átlagában a megkérdezettek 55%-a válaszolt igennel (tavaly ősz: 53%), a nem-ek aránya 33, míg a semleges válaszok aránya 12% volt. Magyarországon a fenti kérdésre a megkérdezettek 47%-a igen-nel, 39%-a nem-mel válaszolt, míg a semlegesek aránya 14%-ot tett ki. Ezekkel az eredményekkel a 25 tagállam között inkább a pesszimisták közé tartoztunk. Az EU imázsát a 25 tagállam szintjén a válaszadók 47%-a tartotta pozitívnak, ez Magyarországon 43% volt. A számos kérdésben megtalálható volt pl. az uniós intézmények megítélése, az alkotmány kérdése, a további bővítéshez való hozzáállás is.
Külön érdemes kitérni a tagsággal kapcsolatos leggyakoribb félelmekre (említés gyakorisága). Ezek között az EU 25 szintjén a megkérdezetteknek (29 ezer fő) pontosan a fele a munkanélküliséget jelölte meg, míg a második helyre a gazdasági helyzet került (27%).
Az Európai Monetáris Uniót (EMU) egy közös fizetőeszközzel (azaz az euróval) az uniós állampolgárok 59%-a támogatta, ez az arány a magyaroknál 64% volt (25% ellenzi és 12% nem tudott választ adni). A 25 tagállam szintjén az állampolgárok szerint az unió vezetőinek leginkább a munkanélküliség csökkentése (47%), illetve a szegénység és a társadalmi kirekesztettség elleni (44%) küzdelem, a béke és a biztonság fokozása a három legfontosabb feladatköre. Magyarországon ezek 53, 52 és 37%-os helyeslést kaptak.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Még több otthon juthat energiahatékonysági támogatáshoz (x)
Elindult a jelentkezés a Magyar Fejlesztési Bank megújult Energiahatékonysági Otthonfelújítási Programjára.
-
Kiváló minőségű pékáruk a Vela Pékségtől (x)
A Vela Pékség elhivatottsága a kiváló minőség iránt a KMÉ-védjeggyel is igazolást nyert.
-
Kiváló minőség jele a Nádudvari Élelmiszer Kft. termékein (x)
A Nádudvari Élelmiszer Kft. elkötelezett a kiváló minőség iránt – ezt bizonyítja a KMÉ-védjegy is.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


