A kereskedelmi szálláshelyekre érkező külföldi vendégek száma jelentősen, a belföldi vendégek száma kisebb mértékben emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte a KSH. A szállodák szobakihasználtsága javult. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele számottevően nőtt az egy évvel azelőttihez viszonyítva.
2005 első negyedévében a kereskedelmi szálláshelyekre 493 ezer külföldi vendég érkezett, akik 1.4 millió vendégéjszakát töltöttek el. A külföldivendég-forgalom nagymértékben fellendült, a vendégek száma 18, az éjszakák száma 14%-kal nőtt. Az Európai Unió országaiból érkezett a külföldi vendégek 70%-a, akik több mint egy millió éjszakát vettek igénybe a kereskedelmi szálláshelyeken.
A külföldivendég-forgalom - az eltöltött vendégéjszakák száma alapján - jelentősen bővült a Közép-Dunántúl és a Közép-Magyarország tervezési-statisztikai régiókban, míg a Nyugat-Dunántúl, az Észak-Alföld és az Észak-Magyarország régiókat csökkenés jellemezte. Az üdülőházak kivételével a szállástípusok mindegyikében több éjszakát töltöttek el a külföldi állampolgárok, mint az előző év azonos időszakában. A szállodák forgalma az átlagos kereskedelmi szálláshelyi értékhez hasonlóan emelkedett. A gyógy- és wellness-szállodák 9-19%-kal több külföldi vendégéjszakát regisztráltak, mint 2004 január-márciusában. A többi szállástípus közül a panziókat és az ifjúsági szállókat erőteljes, a turistaszállókat és a kempingeket kisebb mértékű fellendülés jellemezte a vendégéjszakák száma alapján.
A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 561 ezer belföldi vendéget fogadtak, akik közel 1.3 millió vendégéjszakát töltöttek el ott. A vendégek száma 9, a vendégéjszakák száma 7%-kal magasabb volt az egy évvel korábbinál. A szállodai forgalom nagyobb mértékben emelkedett az átlagosnál, 14%-os volt a vendégek, illetve 10%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A többi szállástípus belföldivendég-forgalmát eltérő tendenciák jellemezték. Az ifjúsági és turistaszállók 6-19%-kal kevesebb eltöltött éjszakát jelentettek, a panziók, az üdülőházak és a kempingek a belföldi forgalom bővüléséről számoltak be. A tervezési-statisztikai régiókban - Észak- és Dél-Alföld kivételével - a vendéglátogatottság 5-14%-os növekedése figyelhető meg.
A szállodák átlagosan 36%-os szobakihasználtsággal működtek, ez az előző év azonos időszakában 35% volt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kereskedelmi szálláshelyek összesen több mint 35 milliárd forint bevételt realizáltak a vizsgált időszakban, ami folyó áron 17%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest. Ezen belül a szállásdíjbe-vétel 16, a szálláshelyi vendéglátás 6, az egyéb szolgáltatások bevétele 34%-kal bővült. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ág (H) együttes fogyasztóiár-indexe január-márciusban 7%-os növekedést jelzett.
A vizsgált hónapokban 7.1 millió külföldi határátlépését jelentette a Határőrség. A magyar állampolgárokközel 3.8 millió alkalommal lépték át az ország határait, határátlépéseik száma 21%-kal haladta meg az előző évit. A Ferihegyi repülőtér külföldiutas-forgalma 37, magyar forgalma 25%-kal nőtt viszonyítva az előző év január-március időszakához.

Így vágja át a magyar dolgozókat a saját főnökük: kevesen tudják, hogy így teljesen ingyen gürcölnek
Ha munkaügyekről, munkajogi ismeretekről van szó, mi, magyarok nem állunk éppen a helyzet magaslatán.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Elsüllyesztenék a Sao Paulót
- Rossz hír Amerikának, Peking és Moszkva méltatta egymást
- Ursula von der Leyen "európai" javaslatokkal érkezett Kijevbe
- Farsang lesz a budapesti állatkertben - teljes program
- Magyarics Tamás: az USA-ban fontos kampánytéma lett a titkos iratok ügye
- Magyar Levente: a gazdaságfejlesztési program minden sikeres pályázója megkapja a támogatást
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


