A kereskedelmi szálláshelyekre érkező külföldi vendégek száma jelentősen, a belföldi vendégek száma kisebb mértékben emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva - közölte a KSH. A szállodák szobakihasználtsága javult. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele számottevően nőtt az egy évvel azelőttihez viszonyítva.
2005 első negyedévében a kereskedelmi szálláshelyekre 493 ezer külföldi vendég érkezett, akik 1.4 millió vendégéjszakát töltöttek el. A külföldivendég-forgalom nagymértékben fellendült, a vendégek száma 18, az éjszakák száma 14%-kal nőtt. Az Európai Unió országaiból érkezett a külföldi vendégek 70%-a, akik több mint egy millió éjszakát vettek igénybe a kereskedelmi szálláshelyeken.
A külföldivendég-forgalom - az eltöltött vendégéjszakák száma alapján - jelentősen bővült a Közép-Dunántúl és a Közép-Magyarország tervezési-statisztikai régiókban, míg a Nyugat-Dunántúl, az Észak-Alföld és az Észak-Magyarország régiókat csökkenés jellemezte. Az üdülőházak kivételével a szállástípusok mindegyikében több éjszakát töltöttek el a külföldi állampolgárok, mint az előző év azonos időszakában. A szállodák forgalma az átlagos kereskedelmi szálláshelyi értékhez hasonlóan emelkedett. A gyógy- és wellness-szállodák 9-19%-kal több külföldi vendégéjszakát regisztráltak, mint 2004 január-márciusában. A többi szállástípus közül a panziókat és az ifjúsági szállókat erőteljes, a turistaszállókat és a kempingeket kisebb mértékű fellendülés jellemezte a vendégéjszakák száma alapján.
A vizsgált időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 561 ezer belföldi vendéget fogadtak, akik közel 1.3 millió vendégéjszakát töltöttek el ott. A vendégek száma 9, a vendégéjszakák száma 7%-kal magasabb volt az egy évvel korábbinál. A szállodai forgalom nagyobb mértékben emelkedett az átlagosnál, 14%-os volt a vendégek, illetve 10%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A többi szállástípus belföldivendég-forgalmát eltérő tendenciák jellemezték. Az ifjúsági és turistaszállók 6-19%-kal kevesebb eltöltött éjszakát jelentettek, a panziók, az üdülőházak és a kempingek a belföldi forgalom bővüléséről számoltak be. A tervezési-statisztikai régiókban - Észak- és Dél-Alföld kivételével - a vendéglátogatottság 5-14%-os növekedése figyelhető meg.
A szállodák átlagosan 36%-os szobakihasználtsággal működtek, ez az előző év azonos időszakában 35% volt.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kereskedelmi szálláshelyek összesen több mint 35 milliárd forint bevételt realizáltak a vizsgált időszakban, ami folyó áron 17%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest. Ezen belül a szállásdíjbe-vétel 16, a szálláshelyi vendéglátás 6, az egyéb szolgáltatások bevétele 34%-kal bővült. A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági ág (H) együttes fogyasztóiár-indexe január-márciusban 7%-os növekedést jelzett.
A vizsgált hónapokban 7.1 millió külföldi határátlépését jelentette a Határőrség. A magyar állampolgárokközel 3.8 millió alkalommal lépték át az ország határait, határátlépéseik száma 21%-kal haladta meg az előző évit. A Ferihegyi repülőtér külföldiutas-forgalma 37, magyar forgalma 25%-kal nőtt viszonyítva az előző év január-március időszakához.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


