2004. november-2005. januári időszakban a foglalkoztatottak száma 3 millió 890 ezer fő, a munkanélküliek száma 275 ezer fő volt, amely 32 ezerrel haladja meg az egy évvel korábbi értéket - közölte a KSH. A munkanélküliségi ráta 6.6%-ra emelkedett.
2004. november-2005. januári időszakban - hasonlóan az egy évvel korábbihoz - a 15-74 éves népesség 53.9%-a jelent meg a munkaerőpiacon (aktivitási ráta). A munkavállalási korúak közül 64.1% volt gazdaságilag aktívnak tekinthető. Az aktivitási ráta továbbra is alacsonynak tekinthető.
A 3 millió 890 ezres foglalkoztatotti létszám előző év azonos időszakához mért csökkenése a minta-vételi hibahatáron belül maradt. Összességében nem történt lényegesebb változás a munkaerőpiacon az elmúlt hónapokban. A statisztikák alapján a foglalkoztatottak száma a költségvetési szférában valamelyest mérséklődik, a versenyszféra egyes részein szerény növekedés tapasztalható.
A munkanélküliek száma a vizsgált időszakban 275 ezerre nőtt, ez 32 ezer fővel több, mint az egy évvel korábban mért érték. A munkanélküliségi ráta 6.6%-nak felelt meg, ami alacsonyabb az uniós átlagnál. (A munkanélküliségi ráta az EU-15-ben az időszak középső hónapját jelentő decemberben 8.1%-ot, az EU-25-ben 8.9%-ot ért el.)
A munkanélküliek 45.1%-a egy éve vagy annál régebben keresett állást, ez 2.1 százalékpontos aránycsökkenést jelent a tavalyi értékhez képest. A munkanélküliség átlagos időtartama 16.4 hónapnak felelt meg.

Életveszélyes munkahelyek Magyarországon: itt történik a legtöbb baleset, egyre aggasztóbb a helyzet
Tavaly 75 ember halt meg munkahelyi balesetben, ez 20 százalékos növekedés - olvasható a MASZSZ közleményében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


