2004. november-2005. januári időszakban a foglalkoztatottak száma 3 millió 890 ezer fő, a munkanélküliek száma 275 ezer fő volt, amely 32 ezerrel haladja meg az egy évvel korábbi értéket - közölte a KSH. A munkanélküliségi ráta 6.6%-ra emelkedett.
2004. november-2005. januári időszakban - hasonlóan az egy évvel korábbihoz - a 15-74 éves népesség 53.9%-a jelent meg a munkaerőpiacon (aktivitási ráta). A munkavállalási korúak közül 64.1% volt gazdaságilag aktívnak tekinthető. Az aktivitási ráta továbbra is alacsonynak tekinthető.
A 3 millió 890 ezres foglalkoztatotti létszám előző év azonos időszakához mért csökkenése a minta-vételi hibahatáron belül maradt. Összességében nem történt lényegesebb változás a munkaerőpiacon az elmúlt hónapokban. A statisztikák alapján a foglalkoztatottak száma a költségvetési szférában valamelyest mérséklődik, a versenyszféra egyes részein szerény növekedés tapasztalható.
A munkanélküliek száma a vizsgált időszakban 275 ezerre nőtt, ez 32 ezer fővel több, mint az egy évvel korábban mért érték. A munkanélküliségi ráta 6.6%-nak felelt meg, ami alacsonyabb az uniós átlagnál. (A munkanélküliségi ráta az EU-15-ben az időszak középső hónapját jelentő decemberben 8.1%-ot, az EU-25-ben 8.9%-ot ért el.)
A munkanélküliek 45.1%-a egy éve vagy annál régebben keresett állást, ez 2.1 százalékpontos aránycsökkenést jelent a tavalyi értékhez képest. A munkanélküliség átlagos időtartama 16.4 hónapnak felelt meg.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
- Egyre többen adják-veszik online használt dolgaikat, de vajon mit szól ehhez a NAV?
- Választások - az alkotmánybíróság korlátozta a horvát elnök lehetőségeit
- Bringás rendezvény és futóverseny - ismét borul Budapest közlekedése
- Az oroszok közvetítették Irán üzenetét Izraelnek
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele